onsdag 26 oktober 2011

Vem fasiken är den där Chaplin???

undrar kanske du... eller så undrar du inte alls... du kanske inte har reflekterat över det ens... eller så vet du...

Chaplin var min hund, eller min familjs hund rättare sagt... världens finaste var han... snäll och rar och  med ett hjärta av guld...


världens bästa... en Bearded Collie som inte tyckte om att borstas, därav den kortklippta pälsen... men som älskade att gosa och kelas... som älskade att ligga nära, nära och kramas... när han var valp så tuggade han gärna på skor och skärp... och om man frågade honom "vill du ha ost?" så skällde han...

Anledningen till att han hette Chaplin var att han, likt Chaplin-filmerna, var svart-vit... tycker jag va lite fyndigt!!!

sedär ja, nu behöver du inte fundera längre, om du nu gjorde det innan menar jag! och jag fick testat tårkanalerna en skvätt av alla minnen och saknaden... så är det när man älskat någon...

1 kommentar:

  1. Ja, herregud så fin han var. Blir också tårögd när jag tänker på honom, fastän det är 6 år sedan han gick bort, alldeles för tidigt.
    Kram

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!