torsdag 20 oktober 2011

tydliga tecken på att hösten är här!

och lite sunshine i tillvaron är det ändå när nyhets-mailen man får från amerikanska matlagningssidor börjar räkna ner till thanksgiving!!! Enligt mig kanske den bästa högtiden, god mat i goda vänners lag... utan en massa presentstress och pynthysteri... och det kommer från mig som fullkomligt skulle kunna försjunka på Harrods julpyntsavdelning, om det så är april... hon som glädjs varje år i början av oktober över att Ikea har den goda smaken att börja med julpyntet i tid osv...

men tillbaks till thanksgiving... den fantastiska högtiden som inte är vår, men som man mycket väl kan göra till sin. Jag fick med mig traditionen från mitt år som au pair i Usa... vissa år har vi lyckats hålla liv i traditionen, andra inte... fast kanske inte på ett fullblodstraditionellt vis... men vi äter kalkon, och pumpkin pie... och stuffing...


förra året var första gången på många år det blev av igen... i år tänker jag hålla hårt i den traditionen... kanske till och med två gånger... kan ju inte skada liksom... kalkon är ju görgott! blir glad av bara tanken!! Se där ja, denna lite beige dag fick lite färg... bara av lite planering... och ett nyhetsmail från epicurious.com... samt faktiskt... och håll i dig nu, särskilt med tanke på helgen som just var, jell-o... fast utan sprit... jag älskar jell-o!


2 kommentarer:

  1. Jo tack!!
    Ser lycklig fram emot en thanksgivingmiddag snart....
    När!?
    Puss min fina

    SvaraRadera
  2. när kan ni? Nu har vi nog dessutom blivit dubbelt så många i år så det kan hända att jag tänker dela upp det hela och köra två... men jag har tänkt att ni ska vara med på båda! Så, fram med kalendern!!! =) puss älskade vännen!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!