torsdag 6 oktober 2011

lite sorgligt...

tycker jag att det är att nektarinerna snart går ur säsong... eller kanske redan har gjort det om man ska se till kvalitet... det tycker jag varje år vid den här tiden... när de börjar bli sådär träiga och lite bittra... men är ändå den godaste frukten...


finner mig själv stå och inte veta riktigt vad jag ska välja nu, där i fruktdisken... ska man chansa på överprisade nektariner som kanske gör en besviken... eller ska man gå på ett klassiskt äpple... apelsinerna är väl inte några riktiga höjdare än... bananer vill jag inte äta för mycket av... clementinerna är iofs på väg att bli riktigt goda nu... villrådig är bara förnamnet! Vad ska man ta? Vad väljer du?

vilket är ditt bästa frukt-tips?! (om man ska ha med sig till jobbet/skolan som mellanmål vid datorn tex. blir helt enkelt svårt med melon tänker jag... kokosnöt är ju ännu krångligare kanske... om man tänker efter lite mer...)

3 kommentarer:

  1. Kokosnöt är kanske inte det smidigaste mellenmålet, nej. De få gånger jag äter frukt föredrar jag Kiwi. Eller Clementiner nu när de är som surast, de ska ha tunnt skal som är lite grönt :)

    Grattiskram på födelsedagen!

    SvaraRadera
  2. Hej Nina!

    Vindruvor är väl inte så dumt. De kan man ju plocka i sig en och annan medan man jobbar utan att det blir söligt..
    Grattis världens bästa dotter på Din födelsedag. Jättemånga kramar från mej till Dej! <3<3<3
    Mamma

    SvaraRadera
  3. Jag älskar nektariner men de skall vara stenhårda, mjuka går bort direkt. Clementiner gillar jag med men de är inte goda riktigt än så hittar jag inga hårda nektariner så blir det äpple denna mellan period.

    Hoppas du haft en toppen födelsedag, Grattis!
    Kram

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!