söndag 9 oktober 2011

närmare morgon

ja, det blev faktiskt lite senare än jag hade tänkt mig... fastnade kvar och pratade med goa människor istället för att pipa hem direkt efter mitt pass vid två...

hur gick det då? Jo, det gick bra, lite annorlunda att hoppa in sådär när några har kört 12 timmar redan... man får liksom vara väldigt fingertoppsig då.... eller lita på att de gör som de känner för! Satt utanför och hörde två pass innan det var dags för mig, och jo, jag kör nog annorlunda... vilket var uppskattat, iallafall av dem som kom fram efteråt och tackade och sa att de gillade musiken... Jag tror ju man blir ganska trött på dunkadunka efter ett pass eller två, då är det gott med lite trallvänligt!

Duktiga på att le va de också, och att sjunga med!!! Jag är riktigt nöjd, tror jag, känslan av att det var lite konstigt... eller annorlunda hänger sig kvar... men det är kanske så när man kör mitt i natten... det kanske är där det konstiga sitter... några ville veta var jag kör i vanliga fall, hoppas få se dem på ett "vanligt pass" så känslan är mer som den brukar!

Underbart att få vara med och delta iallafall! Helt fantastiskt arrangemang av gänget bakom det hela och av deltagarna! Tre killar skulle köra alla 24 timmarna... när jag frågade dem varför så svarade de "för att vi är dumma i huvudet" men sedan kom det fram att det även fanns andra förklaringar, med lite mer substans... för att man vet att man kan, var en... och den som jag tyckte var allra bäst var att "om man jämför med hur de som drabbas av cancermonstret lider, så ska väl jag klara av ett dygn!" Helt rätt, man får inte glömma varför man är där och cyklar och bidrar.

Nu ska jag sova... är galet trött... har nog ätit för dåligt idag... så blir det ibland... men oj, när jag körde hem så insåg jag att jag hade tagit ut mina skivor ur bilen... antennen till radion är väck så jag får bara in en kanal... och då är det någon som mailat in och önskat en låt med Håkan Hellström! Måste vara ödet! Håkan spelas ju inte för ofta på radion i min mening... hur go e den då?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!