måndag 3 oktober 2011

det gäller att prioritera!

... har jag hört... har hela veckan framför mig fullsketen med saker som kräver lite planering, förberedelser och engagemang... min vana trogen har jag hyfsat mycket inbokat om kvällarna... så även den här veckan... så det hade varit ett ypperligt tillfälle att ikväll sitta och plocka med bildspelet jag ska ha till mitt pass under RosaDygnet... eller rent utav sätta ihop passet, musiken till det hela!

man skulle också kunna ha tänkt sig att jag kunde ha planerat middagen på söndag... familjen kommer hit på söndag kväll för middag... jag har iofs koll på vad jag ska bjuda på, men det skall ändå skrivas inköpslista och planeras en del.... inget fancy smancy och så, men iallafall!

Städat, eller iallafall plockat av tvätten från torkställningen och lagt in i garderoben hade varit en annan bra sysselsättning för kvällen... men nä... vet du vad jag har pysslat med? Iofs något galet terapeutiskt... inte alls skadligt för vare sig kropp eller själ... men absolut inget med hög prioritering just nu... jo, jag har stickat... sticka på, sticka på...

det ser väldigt glansigt ut men det är ren ull, Stoff&Stil Baby Wool
för att vara exakt... stickat på rundstickor 2½, 40cm, 125 maskor
och sedan är det bara att tuta och köra... stor risk föreligger dock
att resten av livet och tillvaron as you know it kan bli en smula förbisett...
 men mössan blir fin fin...
och det måste ju ändå vara det som är huvudsaken, eller?!

det börjar arta sig... det är väldigt roligt... och väldigt svårt att lägga ifrån sig... ett färgvarv kvar sedan är det dags att börja maska av och göra en fin mössform av det hela...men någonstans är det ändå så, det kommer jag inte ifrån, att det är ganska varmt ute... absolut inte nödvändigt med mössa... jag har andra mössor om det skulle krisa... överdrivet många skulle man lätt kunna säga... däremot har jag inte överdrivet mycket tid... och trots det sitter jag med min stickning...

egentligen skulle jag skriva om en insikt jag kom till idag... eller som en vän gav mig idag... sådär rakt upp och ner... pang på... han sa vad han såg... jag fick ett eureka-moment... men det är ett helt annat inlägg... en helt annan dag... nu ska jag sova snart... vill inte riskera en likadan dag imorgon som idag... som iofs slutade jättebra med väldigt roligt pass... men ändå... imorgon är det sömnad, jag vill vara representabel då och inte somna i tekoppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!