torsdag 31 mars 2011

Bob Geldof - min nya idol

eller ny och ny... han fyller 60år i år... dagen innan min födelsedag faktiskt... hur som helst han är min idol... dels för att han skrivit en hel del bra låtar... dels för att han är starkt engagerad i stora frågor och har bla. arrangerat Band Aid, Live Aid och Live8... jag har faktiskt fått mail av Bob Geldof... eller iallafall skrivet i hans namn... men det stod hans namn som avsändare... detta var när jag hade gått med i Live 8... tänk dig själv att öppna inboxen och se att man har ett oläst mail från honom!
gillar denna lite extra eftersom Bono är med... :-)


Hur som helst, anledningen till att jag kom på detta nu är att jag sitter och kollar på reprisen av Skavlan från i fredags. Bob är med och pratar om livet, om hur han hanterade skilsmässan från sin förra fru osv. Helt fantastisk... så mycket tankar, eftertanke och intelligens... det gör liksom att man ser förbi det där ärgade ansiktet och galna håret... skulle kunna lyssna på honom väldigt länge! Tänk att ha honom och Bono i ett program... skulle kanske bli världens bästa någonsin! =D
 
lånad av vmcjournalism.wordpress.com
lånad av topnews.in
en klassisk Geldof-låt till, suveränt bra... texten är ju hemsk som sjutton, men ändå!

2 kommentarer:

  1. Och varför är Lill-babs med på bild?
    Åh, nu ser jag! (Blir sån liten bild i min i-phone.)
    Ha en fin torsdag! En glad torsdag! Kraaam

    SvaraRadera
  2. haha, du gjorde dagens första skratt! =D tackar så ödmjukast!!! Hoppas din torsdag blir bra den också, fin och glad liksom! Låg och funderade på sånger till Lilly igår när jag skulle somna, ifall hon får idétorka... julsånger i all ära men det kanske kan vara roligt med variation!tyvärr hade jag det själv också... kom bara på Astrid Lindgren-sånger... inte fy skam det heller iofs! STOR KRAM

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!