lördag 8 oktober 2011

like a rollercoaster

så känns det idag... ena stunden upp, andra ner... inte sällan lite åt sidan och med centrifugalkraft så det känns som om man ska flyga ur vad nu man sitter i...

var trött imorse... inte så konstigt, alls... men det är bannemig som bästa c-vitamininjektionen att kliva in på en anläggning... man blir glad direkt! Härliga deltagare som kommer och möter en med stora leendet på redan. Nalle Puh säger "man kan inte vara nere med en ballong" jag säger "man kan inte vara nere med ett spinningpass"...

körde passet till inatt... bara en massa favoriter of mine... blir ju väldigt bra såklart... iallafall om du frågar mig... och faktiskt om du frågar deltagarna från imorse också! Tummen upp och bara glada leenden! Förutom när jag körde lite Håkan... hade med en ny kille som aldrig har kört för mig förut... han såg helt förskräckt ut i Håkan-sekvensen... men sedan var han jätteglad igen!

man tror kanske inte som deltagare att vi instruktörer ser alla ansiktsuttryck... alla ser vi inte heller... men många fler än du tror! och det är helt fantastiskt!

efter passet traskade jag till systemet... känns alltid lika förträffligt att gå dit direkt efter gymmet... som ying och yang ungefär... fick sällskap av mamma som var i stan och som kom förbi för att hjälpa mig välja vin till morgondagens middag med familjen.

sedan var det bara att åka hem och ta tjuren vid hornen... eller grytbitarna... det är mer korrekt... bryna... bryna... bryna... hacka purjolök... steka svamp (kantareller, trattisar och champinjoner)... i stora grytan och på med fond, svartvinbärssaft, timjan, lagerblad... rårörda lingon... koka i en massa timmar... eller iallafall 2-3... imorgon ska jag bara koka på den igen med grädde, strö över lingon och timjan... voila! Höstgryta a la moi... kokt potatis till... tror det blir smaskens!

medan grytan puttrade gick jag och sov en sväng... hr börjat röjja lite här hemma också... man kan ju annars lätt tro att HM har sitt centrallager i mitt vardagsrum... skidkläder är roligt, men oh va plats det tar! kläder över lag är roligt... men även det tar en massa plats... onekligen... bevisligen skulle jag även kunna skriva och sedan lägga ut en bild på mina två fåtöljer som ser ut som en mindre alpkedja istället för sittmöbler... men det vore ju lite kamikaze-varning på det faktiskt... korkat är ett annat sätt att se det på...

om några timmar ska jag åka in till stan, till anläggningen där Rosa dygnet hålls... hinner plocka undan lite till innan dess... och du, har du inget för dig ikväll/inatt? Då är det bara att komma dit och vara med på ett pass eller två, det finns platser kvar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!