onsdag 19 oktober 2011

det här är ju ganska korkat...

ja inte bara en sak utan minst två faktiskt... lugn, jag kommer säkert ha kommit på fler korkigheter innan inlägget är klart... det finns ju ingen hejd på hur korkad man kan vara ibland liksom...

i söndags kom jag ju till insikt om hur tråkig jag är som lägger ut alldeles för få bilder i bloggen... sen när jag lägger in bilder så är de ju iofs inte så roliga... men ändå! En bild är en bild är en bild... iallafall... jag var tråkig och la ut för få bilder... kom på att jag skulle ha en liten  ny regel för mig själv... att alltid ha en bild med i varje inlägg...  så nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva om eftersom jag inte vet vad jag ska lägga in för bild... lite som att fälla krokben för sig själv helt enkelt... och det är ju inte bara korkat, det är ju dumt!

dumhet nr.2 är helt klart att jag fortfarande är uppe och vaken... jag som knappt kommer ur sängen på morgonen och absolut aldrig i tid... ikväll skippade jag dräktsömnaden... vill inte sitta där och hosta mig igenom kvällen... slumrade i soffan istället... hade tänkt sy hemma, men det har jag inte alls fått gjort... det blir nästan en och en halv dumhet totalt faktiskt!

En bra grej med kvällen är att jag fått diskat allt från i lördags... 16pers på mat... det blir en hel del disk... och vinglas... och kaffekoppar... och några glas till... jag har ingen diskmaskin... och har inte orkat ta tag i det tidigare... inte allt iallafall... en smart sak var att jag ställde mig och diskade de flesta tallrikarna redan i lördags under festens gång...

Tredje och sista omgången för idag... men det är snyggt att det liksom
matchar... kopparna och skålen menar jag! Yrkesskadad? jag, nej, det tycker jag inte!
återigen en tråkig bild egentligen, jag vet, men en utmaning är en utmaning...
vid sådana här tillfällen saknar man en diskmaskin ganska mycket... men det är ju ganska korkat att investera i en diskmaskin när man är ensam och mest äter yoghurt... än mer korkat är det ju att investera i en diskmaskin eftersom den behöver någonstans att stå... det innebär att man förlorar ett skåp... skåp är hårdvaluta i en liten lägenhet... jag diskar för hand... i flera omgångar... men nu är jag klar... och ren om händerna... lite torr också... men det löser sig... och jag kan meddela att nagellacket sitter som berget fortfarande... det där Seche Vite är helt magiskt!

från en fantastisk sak till en ännu mer fantastisk sak... fasters ögonsten är ju det bästa som finns i mina ögon och han kommer och hälsar på mig på lördag medan hans föräldrar är på fest... hihi, det ska bli så roligt!!! Längtar ihjäl redan!!!

2 kommentarer:

  1. Vilken ära Nina!! Så himla roligt!Tror Du är först ut! Kommer att gå jättebra! :-D Kramar från mamma/farmor

    SvaraRadera
  2. Ja, det känns lite stort... och ska bli så roligt!!! :-) kram

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!