lördag 1 oktober 2011

kvalitetsdag

på alla möjliga sätt och vis! lördagar för mig är ofta det, kvalitetsdagar... iallafall förmiddagarna... sedan kan det väl hända att det ballar ur helt... men idag... idag var det top notch från början till slut! Hade ett fantastiskt roligt pass idag... man blir alltid lite extra glad av deltagare som ställer klockan på lördagmorgon och pallrar sig ur sängen istället för att ha sovmorgon... lite mer extra glad blir man av dem man haft på onsdagar tidigare som nu dyker upp på lördagarna "för det är ju enda chansen att få köra för dig"!!!... behöver jag säga att det värmer ett gammalt, sargat (?) instruktörshjärta?

skynda hem och slänga i sig lite frukost, duscha, klä sig och sedan bli hämtad av svägerskan och lillknodden för en dagsutflykt till Trollhättan, av alla ställen! Men vi hade ett par ärenden dit faktiskt, dels fixa med barnvagn och dels gå i antikaffärer... blev affär... Antikladan i Lilla Edet... men fixad barnvagn och trevlig lunch, massa knoddmys och ja, en superhärlig dag helt enkelt! Blir sällan något annat när man umgås med de bästa av de bästa!

Dock hittade vi ingenting direkt någon av oss behövde... jag stod ett tag och suktade över en superfin servis på 135 delar... men insåg ganska raskt att jag varken behöver eller har plats för ytterligare en servis... de två terrinerna till trots liksom! Åh vad jag vill ha ett stort, gammalt hus!!!

På vägen hem svängde vi vägen om lillknoddens farmor och farfar, aka mina föräldrar... alltid lika populärt! Fika på smaskig äpplepaj innan det var dags att bege sig hemåt... insåg när vi stannade utanför mig att man ju bör äta middag... ibland är hämtmat den bästa middagen... Oskars fick det bli... och när jag står där och väntar på min hamburgare (90g India med ananas, pirripirri osv) så visar det sig att en av mina gamla goda vänner sitter där inne och äter han också... mycket trevligare att äta tillsammans såklart!

en härlig dag med ett mysigt slut... ibland behöver det inte vara krångligare än så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!