söndag 30 oktober 2011

att ta sig själv i kragen... eller gå ut och hämta en ny...

krage alltså... det gjorde jag idag... i fredags fick jag en avisering om att jag hade ett paket att hämta  ut... men då hade jag ju en massa skojsigheter för mig så det hann jag inte... igår glömde jag bort att jag hade paket som väntade och idag kom jag ihåg det... lika bra att smida medans järnet är varmt... eller minnet är färskt... sagt och gjort, jag pallrade mig ur allt det gråa och i svart och grått istället... och mina UGGs... tror nästan det var dem som fick mig att ta klivet utanför dörren... skorna jag saknat sedan sista gången i våras det var läge för dem... och kanske lösgodishyllan i affären...

För när jag ändå var up and about så åkte jag och handlade också... är så svårt att fixa lunchlåda av ingenting liksom... vet inte om jag fick med mig något vettigt hem heller... äpplen, olivolja, chevréost, yoghurt, ägg + lite annat... och godis såklart!

så, först till paketet... en kappa från H&M... tulpanformad och med stor krage... ja om man inte knäpper den hela vägen alltså... blir nog görbra det här... tänk om man kunde fått med de där benen också...


så till det där svarta och grå... och mina älskade stövlar!


Svart linne och tights från GinaTricot, grå stortröja från Hollister.



och till det de absolut goaste stövlarna i världen... päls i hela, hela skon, som att gå i fårskinnstofflor fast utomhus... lovely!

2 kommentarer:

  1. Kul med kläder! Jag gillar inte uggs, men tanken på att gå omkring i tofflor lockar...! :)

    SvaraRadera
  2. Med Uggs är det lite som "once you go Uggs, you'll never go back"... vet att det inte rimmar alls men det är sant hur som helst! =)

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!