söndag 2 oktober 2011

lite senare än tänkt...

... men ibland är det gott att bara sova... sova så länge man vill och orkar... tills det känns som om man blivit överkörd av en ångvält... för jo, jag har en tendens att känna så, om jag sover FÖR länge (elakt att skriva så när så många av er som läser har småbarn... förlåt... jag hoppas min tid kommer också... när jag får tycka att det är lite orättvist med dem som får sova hur länge de vill om söndagmornarna)...

klev upp, sådär sömndrucken så man nästan tror att man fortfarande är full... fast man kan absolut inte vara det... full alltså... för att vara det krävs ju samma slags drycker som krävs till kräftor... jag har inte ätit kräftor på väldigt länge... mamma ringde mitt i min sömndruckenhet... pratade med henne ett tag och helt plötsligt ringde det på dörren... jag ville inte svara... inte i det tillståndet... i den "man tager vad man haver" outfiten jag fått på mig och med märken av kudden på kinderna fortfarande... det finns stunder i livet man gör bäst i att bespara andra... detta var ett sådant... så inte ens vid andra plinget öppnade jag dörren...

pratade klart med  mamma... det kan ta ett tag ibland... vi är galet bra på att prata båda två... när jag hade lagt på tog det inte många minuter så ringde det igen... min älskade vän Jennie, som undrade om jag var hemma och varför jag inte öppnade dörren förut... fasiken! ibland ska man kanske inte vara så pryd och försiktig! Jennie har ju sett alla mina dåliga sidor, hon hade inte behövt gå i terapi för den trauma jag skulle ha utsatt henne för!

slängde lite vatten i ansiktet, hoppade i kläder och borstade bort det allra tröttaste anletet innan jag gick ut för att möta upp henne. Så roligt att ses, även om det bara blev en kort stund pga en sömnig jag!

Nu ska jag fixa passet till imorgon samt det passet jag ska köra på RosaDygnet nästa helg... till det har jag även tänkt mig ett bildspel... med saker som gör mig glad... japp, kan hända att det blir en bild på Håkan Hellström eller två som slinker med också faktiskt!

vad gör du en söndag som denna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!