måndag 31 oktober 2011

Kunde man inte fått ställa tillbaks utemöblerna inatt oxå?

som en av mina vänner skrev på facebook imorse... jag håller med henne, å det grövsta faktiskt! Fattar inte vad som hände i helgen, jag har nog slagit rekord i "sova och slappande och ändå vara galet trött en dag som denna"... tror jag skulle kunna sova en hel dag till... om inte två...

men nej, nej, plikten kallar och slappheten får stå tillbaks... lika bra är kanske det... känner att jag lätt vaggas in i en nedåtgående spiral just nu där tankarna börjar fara runt som pingpong-bollar då JO Waldner står vid rodret/racketet... säger man verkligen så, racketet? kanske bara är racket... det heter ju ett racket, flera racket... kanske heter det bara racket i bestämd form också... vem vet... det är måndag... jag ska sluta spekulera i det... nu...

Vad jag tänker på? jo, det är inte så krångligt egentligen... det är inte alls, som någon kanske tror att jag vill backa två hela år och ha det livet jag hade då... jag är klar med det... vill inte bli påmind... men är klar... det hade inte blivit bra så som det skulle ha blivit... det inser jag med... det som grämer mig lite dock,det mina tankar snurrar kring är att jag nog trodde att livet skulle se annorlunda ut nu, jag börjar bli lite rastlös... inte så lite rastlös heller... känner att det behöver hända något i livet... inte helt otippat kanske med tanke på mina senaste inlägg... jag är nog tydligare än jag tror ibland...

men men, den som väntar på något gott... hoppas bara det stämmer... och jag gillar inte öl så det är inte det jag väntar på eller längtar efter... vill gärna förtydliga det!


min utmaning är ju över, tror inte jag ska ge mig i kast med någon ny just denna veckan... men om jag skulle det så vore en byxutmaning passande...


Kanske inte mitt bästa köp någonsin, byxorna alltså, men vid sidsömmen på tröjan så är det en röd stickning som matchar byxorna så snyggt... sånt går jag igång på en smula... små, oväntade detaljer som höjer helheten utan att kastas rakt i ansiktet på en...

Byxor köpta för flera år sedan på Gina Tricot (hade en period när nästan allt jag handlade kom därifrån... nu är jag inte riktigt lika frekvent kund längre...), tröja från PelleP... det är egentligen en herrtröja, men jag tänkte att tröjan inte vet det... skorna är samma som jag hade förra måndagen... som jag redan då misstänkte så var det dessa jag skulle välja att använda först när jag var klar med förra veckans utmaning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!