lördag 15 oktober 2011

med ett huvud fullt av deg...

så vet jag inte riktigt vad jag ska delge dig idag faktiskt... fast om man börjar från början så brukar det ju gå enklare... du kanske inte vill veta allt jag gjort idag... lugn, lugn... jag minns inte själv så det kommer du att slippa!

det är faktiskt sant... jag minns inte riktigt vad jag gjorde igår kväll och vad jag har gjort idag... allt flyter liksom in i varandra... men jag har spenderat en sabla massa tid i köket... bakat två sorters bröd, mammas
semisurdegsbröd och focaccia med charlottenlök, timjan och flingsalt. Fixat klart pastasalladen så när som på ruccolasalladen, fixat jello-shotsen... ja, det är sant... ska det vara som på den gamla goda tiden så ingår jello-shots... i kubform, så hårda att man kan plocka dem som smågodis liksom! Praktiskt, sa Bill.... Praktiskt, sa Bull...

sedan var jag och handlade det där "sista" också... mestadels godis och chips... för om jag hade köpt det, säg igår eller i torsdags, då kan man ge sig sjutton på att iallafall godiset hade ätits av... inget man bör göra om man ska i sina skinny-jeans... så jag väntar till sista-minuten! Man får ju känna sina egna begränsningar en smula iallafall!

även morotsstavarna är skurna och klara... det är väl för käckt ändå, morotsstavar... att en så enkel grönsak blir så käck bara för att man skär den på längden liksom... eller så är det bara praktiskt i buffésynpunkt, och kanske lite fånigt till och med... men ändå kan jag inte låta bli det... jag tycker det är käckt... ja tydligen eftersom jag envisas med att ha med det! Med ursäkten att det är ett bra alternativ till chipsen... både käck och tråkig är hon, den där minininisen...

men för att kompensera min tråkighet kan jag meddela att jag varit radikal som sjutton och ätit en hel massa av godiset redan... får nog ta och fixa klart lite andra saker så jag slipper stressa i slutet... smink och sånt hoppar ju inte på plats av sig självt tex... inte heller fixar sig håret på egen hand... eller kroppen ner sig i de där skinny-jeansen... allt får man göra själv... ingen som helst service på det här stället! Hostandet går av sig självt dock... och jäkligt bra går det också... både i kvalitet- och kvantitetsynpunkt... men det får jag sluta upp med nu!!!

Vad gör du en lördag som denna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!