fredag 28 oktober 2011

fredag... utmaning dag 5 - del 1

den där vageln jag skrev om igår kväll... den har under natten liksom tagit grabbatag om mitt ögonlock och verkligen gått in för det här med att störa min vardag kan jag meddela... dubbelt så stor imorse när jag vaknade och vågade titta mig i spegeln... lovely!

en massa concealer och lite smink senare såg det inte ett dugg bättre ut... men jag har börjat vänja mig... det gör fortfarande ont att röra på ögonen... bränner när jag blundar... och när jag tittar... men det gör man ju inte så mycket så det är lugnt! och jag ska inte klaga egentligen... det finns många som har det mycket värre... såpass att jag nästan är glad över min lilla vagel... eller heter det nagel? Det känns onekligen så iallafall... men, men, trampa på, trampa på...

idag gör jag det, trampar på alltså, i ett par pälsfodrade svarta stövlar från UGGs... helt lovely är de... med päls i HELA skon också, inte bara skaftet... eller det var inte riktigt sant, framme vid ovansidan av tårna är det inte päls... men sulan är med päls så det är förlåtet! Dessa är något av mina bästa köp genom tiderna... helt klart... kanske för att de dessutom har en human klack... men det sista låtsas jag inte om så mycket...



Svart tunika/klänning från Gina Tricot för massa år sedan... helt suverän om än lite väl urringad... men det löser man med ett linne så man slipper känna sig som värsta bimbon... i ärlighetens namn tycker jag nog att det blev lite väl mycket dekoltage  även såhär... iallafall att jobba i, men det löser jag med min stora, svarta kofta med sjalkrage...



 det är härligt att vaderna ser ut att vara lika breda som fötterna är långa... hoppas innerligt att det beror på vinkeln på kameran och är annorlunda i verkligheten!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!