torsdag 20 oktober 2011

är kroppen dum får huvet lida...

och sedan kan man vända på det!

har idag gjort något vansinnigt oproffsigt egentligen... något jag skulle bli förbannad om mina deltagare skulle göra... eller inte riktigt... hade jag trott att det var hälsovådligt hade jag stått över helt... nu var det inte helt okej egentligen, men jag tog det lugnt, förklarade för deltagarna varför jag inte kunde låta bli och varför det inte hade varit okej att köra spinning tex... vad jag gjort? Jag körde ett core-pass... trots att jag fortfarande är lite förkyld och förkylningen framför allt sitter i halsen...


men när jag till och med börjar längta efter att delta på ett bodypump-pass DÅ är det högt vatten!!! Jag läste på facebook att någon skulle på BP för några dagar sedan och kom på mig själv att tänka att "jo, det skulle kanske vara roligt!"... det händer väldigt sällan att jag tycker det... dels är jag inte så förtjust att gå på andras pass... min förtjusning ligger i själva instruerandet... dels blir jag förbannad när jag går på BP... vet inte varför, kanske för att jag tycker att det är så jäkla jobbigt... så hur som helst, den dagen jag tycker att det vore trivsamt och skoj att gå på BP är ofta väldigt långt borta... eller en vecka utan träning helt enkelt!

idag fick jag nog, höll mitt core-pass och lämnade sedan över med varm hand till C som tog hand om cykelpasset... svårt att hålla sig därifrån, fick till och med tag i headsetet innan jag riktigt kunde släppa taget och gå... men coren var riktigt rolig idag! Jag kände mig skärpt på ett ofokuserat sätt... deltagarna plockade fram sin allra bästa teknik och gjorde sin instruktör riktigt stolt!

nu har jag bunkrat upp med ingefära, honung och citron... ska fixa mig en stor kopp häxbrygd... och sedan ska jag värma lite whiskey också... det kanske inte hjälper så mycket egentligen men det får onekligen förkylningen att hamna i en trevligare dager!

pressa citron, skopa honung, daska cayenne och strimla ingefära...
kokelikoka upp vatten...
häll allt i samma kopp och låt stå och dra en stund...
eller häll i allt i det kokande vattnet och låt stå en stund...
då kan man sila av "böset" innan man dricker det!
(det sista kom jag på nu, sedan jag silat ingefära mellan tänderna...)

starkt så det förslår... men godare än jag kommer ihåg... och jag vet att jag kanske tjatar, men jag älskar den koppen... min Swedish Grace jumbokopp (0,5l) från Rörstrand... riktiga grejer är bra grejer!

2 kommentarer:

  1. Haha du är underbar! Men vilken seg förkylning du har åkt på gumman! Hoppas den försvinner nu med din häxbrygd och whiskeyn!
    Koppen är fantastiskt fin - vill också ha :)

    SvaraRadera
  2. Visst är det segt att inte kunna träna när man vill. Hoppas du är helt bra nu iallafall. Fina bilder!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!