lördag 29 oktober 2011

lördag som blev pannkaka

ja helt klart... vaknade med en galet svullen ögonlock idag... tur att det lägger sig en smula under dagen! Jag kan meddela att det inte är helt angenämt att instruera med svullet öga... fast det är ju så roligt i sig att det faktiskt fick mig att glömma lite...

A tyckte jag skulle gå ut ikväll, det är ju halloween så jag kunde ju faktiskt komma undan med en eye-patch... och sätter jag den på det vagelfria ögat så hade jag ju sett riktigt utklädd ut!

bestämde mig iallafall ganska tidigt att jag inte orkade med auktion och lunch på stan med lillebror, svägerskan, lillknodd och mamma/farmor... (lillknodds farmor alltså)... gick istället hem och kikade på engelsk kostymdrama... slumrade ganska gott emellanåt också... sedan gav jag upp... gick och la mig... vaknade halv sex... vad fan händer?!?!

jag hade en helt perfekt planerad helg... massa umgänge med människor jag tycker en massa om... massa skojsigheter... och jag fick till en tredjedel... iofs en tredjedel som var jättemysig och fantastiskt trevlig... men ändå... jag brukar väl inte snubbla på snabbt?

men idag orkade jag verkligen inte... orkade inte krypa ur skalet igen... orkade inte möta folk... tror inte jag orkar stå för att jag ser jävlig ut... fåfängt kan tyckas... men så är det... så dagen/kvällen spenderas istället för i goda vänners lag i ensamhet... utan partajj eller ståhej... bara soffan med lilla mig... inte utan att man saknar sällskap av någon att ligga nära, nära... men det blir inte alltid som man tänkt sig...

Nu kan jag ju dessutom dregla över att violinisten på Så mycket bättre är riktigt snygg! Jag kan slappa runt i min grå op och se skräp ut... kanske ska man öppna en flaska vin och plocka fram gitarren... försjunka sig i någon Lars Winnerbäck eller Håkan-låt... det är ju iallafall ingen idé att deppa över att man inte orkat helgens planer... det kommer ju fler tillfällen!

dagens utmaning blir inte så rolig direkt... men sann never the less... och sann ska jag väl ändå vara kan jag tycka, iallafall för del 1... vilket är den enda delen det blir idag... verkar ju lite konstlat att plocka på de rosa stilettosarna till en grå mysoverall... iallafall om du frågar mig!


till och från passet ser jag ut såhär. Träningstights, mörklila linne, svart hoodie, allt Nike. superglansig dunväst och skor från puma.



dessa skorna har varit med om det mesta... grästrimmerkörning i Boda, Dalarna, takklättring i Glose och en massa annat som gjort att de säkert sett sina bästa dagar för länge sedan... men de är så galet sköna och smidiga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!