tisdag 18 oktober 2011

med vädret som inspirationskälla...

så blir det inte mer färgglatt än såhär! Grågrå, svartsvart... och trots att det är mitten på oktober så verkar hösten ha tagit oss alla med storm... bokstavligt talat! jag kan inte riktigt förstå att det alltid kommer som en chock... det här med kylan, vinden, regnet, snön så småningom och kanske framförallt mörkret...

jag satt imorse i bilen och tänkte att "jösses va mörkt det är" och då var jag ändå redigt sen pga. trafikkaoset som råder varje gång det regnar eller dyl. Och sedan slog det mig att det kommer att vara ännu mörkare om bara någon vecka... det är lite som om man själv aldrig upplevt detta tidigare... men det har man ju... flera gånger faktiskt... vi behöver inte gå in på detaljer känner jag... många gånger är det... who's counting?!

Är lite lycklig, idag var första gången på väldigt många dagar jag kunde sjunga med!! Ska sjunga på ett bröllop på lördag så det gör ingenting om Tom Jones får tillbaks sin röst nu och jag får min egen...kan iofs tänka mig att ta Helen Sjöholms röst istället för min egen när vi ändå är igång och byter, men ändå... man ska kanske inte gapa efter mycket... särskilt inte med en denna rösten jag besitter idag... den går efter principen "vila sig iform" just nu...

Men rösten blir bättre och bättre dag för dag, jag räknar med att den är återställd till helgen... annars blir det lite andra versioner av sångerna jag ska sjunga bara! Tom Jones-versionen även kallad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!