fredag 14 oktober 2011

against all odds

eller egentligen inte alls... jag vaknade bara lite sent idag... mådde lite trött men kände att ska helgen bli som den är tänkt så är det faktiskt bara att kavla upp ärmarna och gå till jobbet... work hard, party hard... typ...

så nu kör jag lite omvänd taktik... motar Olle i grind... ignorerar honom totalt faktiskt... försöker att tiga ihjäl den lille jäkeln... ibland gör han motstånd... i form av kraftiga hostattacker... men då kväver jag honom igen... med vatten och vicks blå/Fisherman's friend... känns effektivt... iallafall i tanken... och det är ju tanken som räknas... har jag hört!

och man blir ju knappast friskare av att sitta hemma och böla till Oprah-show... eller Extreme Home-make over... om man nu inte ser det som utrensning... kan det ju vara... att man liksom får ur sig skräpet genom tårkanalerna...

2 kommentarer:

  1. Du ska dricka varmt citronvatten med honung i och Du ska dricka mycket av det. Det sa alltid morfar, så nu gör Du som han sa, och hör se´n! (sa han också rätt ofta faktiskt!) Krya på dej! Kramar fr mamma

    SvaraRadera
  2. Han var klok min morfar... jag saknar honom! I onsdags, i Per Morbergs Den stora matresan, var de i Dalarna och avslutade spelmän med att spela någon av låtarna morfar spelade ibland... vackert! =) jag kryar på mig allt jag kan! Han hade säkert inte sagt nej till en whiskey heller! kram

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!