onsdag 10 oktober 2012

Vid alla avsvansade smådjävlars löständer...

kraftuttrycken skulle kunna ta MYCKET tydligare former än sådär, MEN då jag vet med mig att jag riskerar att starta värsta snöbollseffekten om jag börjar använda mer sedvanliga uttryck just nu så var jag ovanligt förutseende för att vara jag och googlade på Kapten Haddock...

But why?????!!! kanske du undrar nu... jo det ska jag tala om för dig... det hela började med att jag fick en ljudbok av en kompis... som jag skulle lägga in i min iphone... tänkte då vara käck och uppgradera den till senaste versionen, iOS6 när jag ändå var igång...det ångrar jag bittert nu... för jo, tro klart att den sabla telefonen behövde "återställas" och sedan när den där nedhämtningen var något var nerhämtad, en nedhämtning som skulle ta 57min men som i realtid tog 87min, minst... fast det är klart, Apple är så stora idag att de kanske har egen tideräkning???!!! ("nä, ja' e' inte bitter... ja' e' förbannad!")... js, då behöver telefonen "återställas" igen varpå det direkt startar en ny nedhämtning av samma programvara... och så håller det på...

hur som helst, nu, en sisådär sjutioelvatusentrehundratolv återställningar, nedhämtningar och ekorrhjul senare så är jag på väg att återgå till ett mobillöst samhälle... eller nä, det är klart jag inte kan göra... allra mest rädd är jag att sms och sånt där med affektionsvärde skall ha försvunnit... telefonnummer och sådant är självklart inte heller bra, men på något sätt kanske det är lite självsanerande... jag tänker att många av de där kontakterna jag har i min telefonbok är antingen inaktuella såvida att personen bytt nummer... eller så är de inaktuella såvida att jag inte behöver ha den personens nummer mer för att vi inte längre finns i varandras liv... sms, mms och foton däremot är ju mer känsligt...

Jag gjorde en synkronisering alldeles innan så det skall finnas en back up, men om jag inte ens kan komma att få kontakt med telefonen så är ju den där backupen en klen tröst liksom... men, som om det inte vore nog med retligheter... ikväll när jag väl kom hem låg en avi från telenor, min nya telefon finns nu att hämta ut på Coop... f-n också, hade jag bara väntat med min sabla hittepå ett par timmar så hade det här aldrig, ALDRIG hänt... men nä, när jag väl får tummen ur så ska ju allt ske på en och samma gång... en dum j-kla ovana jag har...

för att citera kapten Haddock igen "anfäkta och anamma och regera mig alla mörksens makter!"... nu ska jag leta reda på en väckarklocka så jag kommer upp imorgon bitti...

2 kommentarer:

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!