fredag 19 oktober 2012

När man överraskar sig själv!

ja, jag gjorde det idag... satt på jobbet, tänkte att det bara skulle bli pannkaka av min jag-ska-bannemig-ut-och-springa-efter-jobbet-plan... omotiverad, sur för att det regnade och på allmänt pissigt humör... men så när jag stängde ner min dator och började avsluta jobbet för dagen så insåg jag att det inte skulle göra någon nytta alls om jag bara åkte hem. Antagligen hade jag blivit på ännu sämre humör för att jag inte lyckades motivera mig... så jag bet ihop, hämtade träningskläderna i bilen, bytte om och åkte mot motioncentralen i Kungälv.

Satt och svor över regnet i bilen på väg hem, förbannade regnet och insåg att jag inte alls hade rätt kläder för att springa i allt det blöta... men vad gör väl lite vatten? Och när jag väl var på plats och satte ena foten framför den andra medan regndropparna landade på och omkring mig så var det ganska gott ändå, ja, tills den där onda känslan i smalbenen infann sig...

det blev bara 2,5km idag, men det är väldigt, väldigt mycket mer än om jag bara hade åkt hem...

Nu sitter jag här i soffan och har ätit dagens mat... är fortfarande lite hungrig men det är väl det som är grejen... man ska inte bli mätt om man vill att det ska bli en förändring... jag vill ha en förändring nu... det är därför jag släpar ut min lagårdsvägg till bak och rövar runt Svarte Mosse... Det är även därför jag inte sitter och moffar i mig en står påse med lösgodis nu... eller glass... eller både också... fast fan va gott det hade varit! 

2 kommentarer:

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!