torsdag 4 oktober 2012

på riktigt, det måste vara något fel...

ja, på mig alltså... förra veckan hade jag upp över öronen för mycket för mig HELA tiden... hittade knappt plats att andas kändes det som: Visste inte hur jag skulle fixa alla grejer jag hade bokat in mig på, bokat upp och ja, allt man skulle vara med på! Roliga grejer men, never the less, grejer som skulle deltagas på/i/kring... varje dag var en tidig morgon och sen kväll...

Denna veckan har jag iofs varit uppbokad från tidig morgon till sen kväll måndag - onsdag (även om jag däckade flera timmar igår på dan... skyller på bedövningen till rotfyllningen). Ikväll skulle jag ha träffat min goa vän med samma tjusiga namn som jag själv men en maginfluensa i hennes familj satte bryskt stopp för vår dejt.

Så idag kom jag på mig själv att jag hade en ledig kväll... tror inte ens jag kan räkna dem på handens fem fingrar under september... hur som helst... jag får lite panik över att inte ha något inplanerat en kväll... får lite "men jösses, vad ska jag hitta på då?!"... jobbade till kvart över sju och sedan åkte jag hemåt, vägen om Maxi... och ja... där strosade jag länge... pratade med en granne jag mötte i början av affären... förhalade det hela helt enkelt...

Hela helgen har jag istort sett oplanerad... får lite lätt panik... vet inte vad jag ska hitta på... känner den där "Knyttet"-känslan komma farandes... eller ännu mera "Skrutt"-känslan... som om Tove Jansson skrev om mig... förstår inte varför det aldrig kan vara balans! Varför det antingen är fullt ös eller helt inget alls... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!