lördag 13 oktober 2012

ett litet tips!

Jag är en sån där som fastnar när det gäller musik, lyssnar bara på mina egna spotify-listor och ja, på dem finns bara samma låtar... Håkan Hellström, Lars Winnerbäck, First Aid Kit, Sonic Surf City, U2 och lite annat smått och gott...

Idag hittade jag på spotify på iphonen en knapp som heter Radio.... där kunde man välja olika genre... jag är inte så bra på genre... vet ofta inte vad det jag lyssnar på är för genre utan gillar jag så gillar jag, gillar jag inte så gör jag inte det... valde Rock... och ja, nu sitter jag och lyssnar på Black Sabbath... mycket överraskande tycker jag, men bra! Och det är ju ett sabla smidigt sätt att vidga de där vyerna man har! Här blandas det nämligen friskt mellan gammalt och nytt, inte som vanlig radio alltså där det bara spelar sånt de får betalt för att spela, eller hur nu det funkar... men det verkar onekligen som om det är någon som betalar för att vissa låtar skall spelas sjuhundratrettisjutusenfyrahundraåttiotvå gånger om dan...

Så, mitt tips för lite vidgad vy... Spotify radio!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!