fredag 5 oktober 2012

I'm on fire!!!

Eller iallafall i något slags esse! Fy farao va gott det är att känna såhär! Ja, jag vet, det är svårt att hänga med i svängarna... gör det knappt själv... hela dagen har varit ganska sur, grinig och allmänt "bläääääää"... mest kanske för att jag påverkas av andra som är på sitt allra "bästa-jävla-idiot-humör"...

hur som helst, träffade två solstrålar på Maxi när jag var där och handlade, eller egentligen innan jag handlade... helt fantastisk mor och son... vilken glädje... L är så man bara vill sno med honom hem och ha honom som maskot... kanske den gladaste lilla killen jag vet! Det lilla mötet gjorde gott för tålamodet och humöret som sedan prövades ganska hårt i fredagsrushen på största storköpet i stan...

När jag sedan kom hem med mina tunga matkassar (tänk bullbaksingredienser och höstgrytagrejer) så står det en present till mig utanför dörren, från min allra finaste Storsockiplast... Munkholm ljus, Candy cane... doftar ljuvligt! Bara tanken gör mig varm i hjärtat!



Av någon anledning... hunger antagligen... fick jag för mig att jag ikväll skulle koka en sån där riktigt mustig höstgryta samtidigt som jag skulle baka bullar... sagt och gjort... just nu puttrar grytan och bulldegen jäser...


egentligen borde jag säkert ha bakat ut bullarna för länge sedan men jag har haft fullt fokus på matlagningsvinet... eller nä, inte matlagningsvin i den bemärkelsen som det låter utan det vinet man dricker när man lagar mat... och en viktig fråga dök upp i mitt huvud...

hur många glas är egentligen ett glas vin till matlagningen?!

Dessutom glädjs jag väldigt över att jag har galet fina köksredskap, det gör matlagningen såååå mycket roligare, kanske inte nödvändigt men ändå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!