tisdag 9 oktober 2012

oj oj, det känns som om jag tappat orden!!!

vet inte alls vad jag ska förtälja dig... vill ju inte krysta fram något bara-för-att-igt... sånt blir sällan bra...

så vi  tar en dikt istället! jo, på riktigt! Min pappa har snöat in på just denna... mycket märkligt insnöande om man känner min far... det roliga är att han gärna delar med sig av sitt snöande på just denna fronten... så ja, den har valt att komma att fastna även i mitt medvetande... och idag känner jag mig så, som ett barnfotabarn i livet...

Du har tappat ditt ord och din papperslapp,
du barfotabarn i livet.
Så sitter du åter på handlarns trapp
och gråter så övergivet.

Vad var det för ord - var det långt eller kort,
var det väl eller illa skrivet?
Tänk efter nu - förrn vi föser dig bort, 
du barfotabarn i livet

(Du har tappat ditt ord, ur Barfotabarn av Nils Ferlin)



5 kommentarer:

  1. Det är en fin dikt.
    Ferlin är en sån där som skriver så man förstår... Gillar honom.
    Och dig!
    /A-K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är väldigt fin! Man kanske borde läsa mer av honom, inte bara höra på när pappa mummlar fram den här ur skägget liksom! =)
      Jag gillar dig med!!! och saknade dig på spinningen igår!!! Lördag?!
      kram!

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, den är väldigt fin! Man borde nog läsa mer av våra gamla storheter, de hade en poäng även på den gamla goda tiden! :-)

      Radera
  3. Försöker fortfarande bli av med det där halsonda. Vill inte riktigt ge med sig. Men snart så!
    /A-K

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!