söndag 21 oktober 2012

Ur en drömmares dagbok...

det är väl det hela den här bloggen är iofs... delar ur en dagbok, inte så hemlig som dagböcker kanske brukar vara men dock... en form av dagbok är det ju, helt klart!!!

och just nu sitter jag faktiskt fast i en dröm... en dröm som hade kunnat besannats om jag hade varit två om saken, om vi, i den där tvåsamheten hade kunnat tänka oss att satsa en slant och föra vidare ett livsverk som någon annan en gång startat.

Jag satt och hemnet-knarkade en dag och snubblade över ett jättestort, fint hus på landet som idag används dels till bostad och dels som bed&breakfast. Jag tror jag hade älskat att driva ett sådant, älskat att ha en massa anledningar till att baka bröd, göra hemmagjord müsli, koka sylt och marmelader osv. Inser självklart att det även hade inneburit en hel massa tvättande och städande, men ändå... jag tror jag hade gillat det också, bara man fick in en rutin på det hela och hade en rejäl tvättstuga!

Men, det är en alldeles för stor grej att kliva in i själv känner jag, både ekonomiskt, ansvars- och jobbmässigt... och kunskapsmässigt!!! Gissar att man inte kan fixa allt som går sönder med tejp liksom!!! Det hade helt klart krävts en händig man som stöd i min dröm! Man får hoppas att något liknande dyker upp den dagen läget är mer rätt helt enkelt, den dagen en händig man tagit sitt förnuft... och mig... till fånga!


2 kommentarer:

  1. Fasen vad mysigt det hade vart, har jag oxå drömt om länge...
    Om vi gör det ihop kan vi ju dela på sysslorna, vi bakar ihop sen tar du ansvar för muslin & sylten och jag ansvarar för städ och tvätt!!
    Deal!?
    Synd att man inte har kapitalet eller tiden...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det hade ju funkat superbra! Du hade kunnat få fara fram med dammsugaren lite överallt varje dag och satt etiketter på en massa grejer!
      Kapital och tid... nä, eller jo, men det hade krävts en del förändringar i livet... men åh vad jag hade velat att livet var att jag var där då man kollar på hus... isåfall hade det inte varit helt omöjligt faktiskt!
      <3

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!