torsdag 18 oktober 2012

I'm on fire!!

Ja, tre träningspass senare så kan jag inte annat än att vara nöjd! Två cykelpass à 45min + 45 minuter styrketräning... + att jag tog och snackade lite med en av våra personliga tränare på det gymmet jag varit idag och rekat lite kostråd... för en vecka sedan var jag ju übergeglyckliges över att jag hade hittat ett kostschema som jag fick för mig att jag skulle börja följa...

men så satte jag mig in i det lite mer noggrant... det var en sabla massa duttande hit och dit kände jag... helt okej säkert om man har familj och ska laga mat till flera men om man är singel och då, logiskt kan tänkas, bor själv så är det skitsurt att köpa hem ett pitabröd för att någon tänkt att det blir bra att äta en lunch... jag orkar inte köpa hem en massa ingredienser av olika slag för att något skall funka, jag vill kunna köra lite samma grejer så att det blir lite tid vid spisen, lite tid för planering och mycket tid över till allt annat jag tänker att jag ska hinna med i livet...

Där höll J med mig... så nu har jag bara sådär kollat om det funkar så som jag tänker mig det hela... och i runda slängar tänker jag mig det så här...

07:00 frukost 1: ½banan, 1msk konc. apelsinjuice, 2½dl lättmjölk, 1ägg. Mixas med mixerstav (ca. 250kcal)
09:00 frukost 2: 125g kesella kvarg + ca.30g blåbär/hallon (ca.112kcal.)
10:30 mellanmål: 1 frukt (Satsumas ca. 40 kcal)
12:00 lunch: Kyckling/nötfärs/fisk och grönsaker + eventuellt någon mager dressing/sås i rimlig mängd (ca.300kcal)
15:00 mellanmål: 125g kesella kvarg + ca. 30g blåbär/hallon + ev. 1 frukt (ca. 150kcal OM frukten är en Satsumas)
18-21 middag: Kyckling/nötfärs/fisk och grönsaker + eventuellt någon mager dressing/sås i rimlig mängd (ca.300kcal)

Det blir ca. 1200kcal/dag enligt ShapeUp-appen (fördelat 37%protein, 34%kolhydrater och 29% fett... vet inte om det är bra eller dåligt, men det är ju iallafall bra med proteiner vilket gör att man håller mättnadskänslan längre och inte för lite fett vilket också är bra) + lite mer om jag tränar eftersom jag då eventuellt slänger i mig en proteindrink direkt efteråt, särskilt om jag vet att det dröjer innan jag är hemma och/eller kommer att äta.

Lite grann beroende på vad jag gör på kvällen såklart, hur jag tränar osv. På torsdagar tex. så drar jag bara i mig en proteindrink efter passet på lunchen, men då blir det en stor proteindrink för att hålla fram till 15:00 då det är dags för mellanmål.

Om det blir enformigt? Ja, det blir det såklart, men det blir keso och banan till lunch också! Jag tycker nog det är ännu mer enformigt eller iallafall tråkigt att behöva fundera ut vad jag skall äta varje dag, då funkar detta så himla mycket bättre!

Så, nu får vi se hur detta funkar! Hur länge jag kommer orka att hålla det... hur mycket jag kommer att slarva... men vardagarna borde jag inte hinna/orka slarva och ja, helgerna, de får bli lite som de blir! Godisbiten är ju helt lugnt numera så det känns inte ens jobbigt...

åh, det är så skönt att ha en plan!!!

1 kommentar:

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!