tisdag 2 oktober 2012

nä, vet du vad!?

Idag kanske jag borde ha massor att skriva om... men jag vet inte riktigt vad det skulle vara... eller var jag ska börja... det har varit en bergochdalbana-dag... mitt humör har svängt åt alla håll... upp och ner, hit och dit... ilska, glädje, kärlek, sorg... inte i den ordningen... i alla möjliga ordningar... eller i ingen som helst ordning... det beror lite på hur man ser det...

Somliga saker rasar som ett korthus... annat stärks... en del saker jag hade tänkt att jag måste fixa idag fick jag inte alls gjort... annat som jag liksom inte hade planerat till just idag löste sig av sig självt, eller nä, inte helt av sig självt, men det är inte direkt svårt att gå in och köpa nya träningsbyxor när man alltid köper typ samma modell, storlek och färg... även om det inte var något man hade planerat faktiskt... det är inte direkt att man kan ha tillräckligt med träningskläder tydligen när man jobbar som instruktör... tycker inte jag gör annat än tvättar träningskläder... eller jo, det gör man ju såklart... men ändå... ny träningsbrallor blev det... min ugn är fortfarande inte fungerande... men jag har iallafall inte ätit godis på sju veckor idag... ganska så nice!

Ja, du förstår ju själv... jag borde kanske inte ha skrivit detta inlägget alls... det gjorde ju antagligen inte någon människa gladare... eller ledsnare heller för den delen... svamel... lite som livet självt idag... ibland känns det som om det är det enda som betyder något... att man håller fast vid svamlet för att det skall finnas en känsla och för att den känslan skall ha ett existensberättigande...  egentligen, och nu kommer den viktigaste delen... är det väl kanske de man kan både svamla med och samtidigt vara helt ärlig med som är de viktigaste man har i livet... så tror jag att det är... 

Blev du inte klokare? Inte jag heller... det har jag inte varit på flera månader... men det gör inget... ibland behöver man inte bli klokare... eller ens vara det lite grann... eller jo, lite kanske... men ibland är det faktiskt ganska omöjligt... eller så... jag vet inte... bara att somliga saker berikar mer än andra! 


2 kommentarer:

  1. ibland blajjar man på utan att bli klokare, men det gör inget! :)
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, det är ju sabla tur för mig det!!! Hade oklokt blajj varit straffbart hade jag varit det... straffad! =)
      kram!!!

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!