torsdag 4 oktober 2012

om vikten av direktfeedback

säg att du har en valp... en ganska söt valp... söt men lite busig... du tar med dig den där valpen på valpkurs... tror du inte då att du skulle få lära dig att om valpen gör något bra, säg sätter sig ner när du säger "sitt!" tex. då ska du berömma direkt... på studs... och på studs är då inte några timmar senare om än alls... det tror jag att du hade fått lära dig...


Nu är ju iofs jag inte någon hundvalp... men jag kanske är lite söt och lite busig ändå... eller som en ettrig terrier... det är olika... beroende på vem som bedömer... om jag då gör något bra, som jag blivit tillsagd inte är min starka sida... borde man inte då berömma mig för det direkt, på studs, nu, nyss, i brådrasket, med vändande post, pronto a la studsamento typ?! Annars kanske jag tänker att det inte spelar någon större roll ändå vad det verkar... att allt tjo och tjim mest var ett spel för några gallerier jag inte ens vet vilka det är!

eller hur tänker du?!

*voff!*


3 kommentarer:

  1. Helst feedback direkt. Men om det av någon anledning inte går så är det bra om jag får någon återkoppling så fort som möjligt. Och det ska vara konstruktiv återkoppling, kritik ja visst, men sakligt.

    SvaraRadera
  2. Du är liten och söt! /F

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!