fredag 19 oktober 2012

veckovill...

Japp, jag har måndagskänsla... en känsla som för min del inte är helt ovälkommen... tills jag inser att det inte alls är måndag... måndagar innebär för mig ett av veckans roligaste pass... det är socialt, käckt och väldigt mycket glädje... sådana dagar har jag gärna många av! Så ja, det är sant, när jag inser att det inte alls är måndag utan faktiskt fredag så är det inte utan att jag blir en smula besviken... fredagar innebär numera, sedan jag börjat mitt "nya liv", att jag skall motivera mig till att släpa min arma lekamen till motionscentralen i Fontin och harva runt några varv, så många jag förmår att uthärda, runt Svarte Mossen och 1,25an... vågar inte ge mig iväg längre än så, gillar inte att springa själv, särskilt inte när det skymmer! 

Men just nu regnar det i Göteborg... vi får väl se hur det blir med den där joggingturen när tiden är inne... kan mycket väl vara så att jag "skolkar" idag och tänker att jag ska köra lite extra imorgon istället... jag är nämligen inte sådär görmycket för regn... tycker det är otrivsamt att bli blöt... det i kombination med att jag tycker att det är vansinnigt jobbigt och tråkigt att springa gör ju att det lätt blir motstånd... tror, om sanningen ska fram, inte att jag kommer att springa ikväll... inte ens då jag verkligen planerat att jag ska, kläder och skor står redo i bilen, redo att hoppas i innan jag far hemåt så att jag inte behöver utsätta mig för att ens landa hemma och sedan åka iväg... tänkte att det skulle öka chanserna att faktiskt få det gjort om jag bytte om på jobbet och åkte direkt, raka vägen till spåret... men nä.. just nu vill jag bara krypa ner under täcket och dra upp det till hakan, sova tills jag vaknar av mig själv...

Det konstiga är att hade någon ringt och sagt att "du, kan du ta två spinningpass nu ikväll?!" så hade jag gjort det med glädje... att ge mig ut och springa i 30min står mig upp i halsen vid blotta tanken... va olika det är!

Vid närmare eftertanke så är jag kanske inte bara veckovill... jag kanske är vill all over!? Lite knäpp sådär random liksom! 

skitsamma, knäpp eller ej, det är fredag och jag önskar dig en sabla bra sådan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!