söndag 28 oktober 2012

Söndagsmys på gymmet - inte så sabla mysigt alls idag faktiskt!

Eller jo, lite sabla mysigt var det... men det gick inte alls lika bra att springa på löpbandet idag, det kändes ganska tidigt i smalbenen att det skulle urarta idag... så efter 20 minuter la jag ner och attackerade en crosstrainer istället... svettigt och ganska vidrigt måste jag säga... men det är gott och lite mysigt. Kollade lite på Allt för Sverige... blir riktigt tagen av deras reaktioner när de får se sina förfäders hem... så där stod jag och trampade på en crosstrainer, svettades ymnigt och smågrät...

När jag tröttnat på crosstrainern gick jag och brottades lite med några hantlar, lite maskiner och sånt där... styrketräning tror jag minsann att det kallas! Bröst, biceps, axlar och rygg fick sig en rejäl omgång och sedan kom jag på den brillianta idén att köra lite hamstrings också... farao va jobbigt det är... men gott samtidigt... avslutade det hela med sju minuter på löpbandet, i högt tempo... sedan var jag nöjd... iallafall med dagens träning!


Fast jag ser ju mer sur än nöjd ut, det får jag ju erkänna... men ja, ja, nöjd var jag iallafall! Har faktiskt en teori om att jag frigör mer adrenalin än endorfiner när jag styrketränar... denna bilden styrker sannerligen den teorin!

4 kommentarer:

  1. Hamstring är baksida lår!

    SvaraRadera
  2. Härligt tränat! Själv hade jag två vilodagar i helgen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilodagar är viktiga de också!! jag hade mina vilodagar tisdag och fredag förra veckan, blir nog samma denna tror jag! =)

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!