tisdag 27 november 2012

Safety first???

Nä, faktiskt inte... jag tycker den är snygg... tänker att det blir riktigt snyggt mot en vit vägg... sedan att det ökar säkerheten en smula, det tänker jag är en bonus! Och att det kan vara en bra-att-ha-grej hemma... särskilt så här i jultid... Hittade den på Ica Maxi igår... eller hittade den egentligen på Ica Maxi förra veckan men den lille rackarn var så tung att bära på så jag köpte den inte förrän igår... nu ska den bara upp på väggen också...

   bilden är lånad

Hur har du det med brandvarnare, brandfilt och såna där grejer?! Up to date? Har du kollat att batterierna i brandvarnaren fungerar? Det är ganska käckt att göra det... bara ett tips... för hur det än är så är det inte snyggt med brand... inte på något sätt... så jo, jag erkänner, jag köpte den för att det är en bra grej att ha hemma... och hade den inte funnits i vitt så hade jag planer på att köpa en i rött och spraymåla den vit...

8 kommentarer:

  1. Den hade varit snygg att ha. Brandvanare, 2 st. Räcker det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Himla käck faktiskt! Finns en större variant också, för större lägenheter/hus! 2st räcker om det inte är jättestort hus ni bor i, men hellre någon för mycket än för lite! Och batterierna skall funka! Mycket bättre då! =)

      Radera
  2. Jättefin!!
    Vi har en röd, tog bort alla etiketter, så den är ren, oxå väldigt snygg!!
    En fungerande brandvanare och en brandsläckare, räcker väl i vårt hus...? Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hos er passar ju den röda görbra! Supersnyggt är det! ja, det är som hos mig, här behövs det bara en av varje! Men en brandfilt vore nog sabla käckt också! (finns både på maxi och Ikea) PUSS!!!

      Radera
    2. Åh! Finns den på IKEA? Då vet du vad du ska köpa med dig, förutom obligatoriska värmeljus och servetter, innan julbordet på fredag. För vi orkar väl inte shoppa loss efter all mat?!
      Själv hade jag en brandvarnare som hamnade på balkongen för den låg och pep hela tiden. Antagligen behövde den nya batterier så det är nog dags att uppdatera sig på den fronten. I juletid och allt...
      /A-K

      Radera
    3. Det finns både brandvarnare, brandfiltar och brandsläckare på ikea! Men jag har en av varje, ni båda verkar behöva bunkra upp med lite smått och gott dock! Och jo, även värmeljus finns an mas i detta hem... servetter däremot, kan vara bra att ha! Haha, ja, vi får nog shoppa lite först... eller så gör vi det efteråt... de stänger restaurangen 19:30... butiken stänger 20:00... =) bara tre dagar kvar!!!

      Radera
    4. Wii, tjejer årets höjdpunkt!!!!
      Nedräkningen har börjat, bara 3 dagar kvar!!!
      Jag har oxå en brandfilt...den var ful så den ligger i en banan kartong i garaget, säkert i en låda jag märkt med "brandfilt+andra braatthasaker", så jag vet exakt vart jag ska börja leta när det börjar brinna här uppe i huset...
      Inte född smart!! men himla go, och det är väl det som räknas....?
      Ps. Kan man lämna in 2 elvisphundar till Småland...?
      Puss på er

      Radera
    5. Wiiihiii! Can hardly wait!!! Ska inte äta någonting från och med nu tills dess! eller jo... men ändå! =)
      Brandfilt i banankartong i garaget är kanske inte så praktiskt om det börjar brinna... men det viktiga är ju inte hur man mår utan hur man ser ut! Det finns kanske snyggare filt att köpa på IKEA, ELLER så tar du och lägger den i en snygg låda i huset och skriver en ännu snyggare etikett... kamouflerar den lilla fula filten helt enkelt! =)... Elvisphundarna får säkert härja runt i Småland! Eller varför inte i bland leksakerna i restaurangen?! Vi kan kasta åt dem en köttbulle eller två! =)
      puss!

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!