fredag 9 november 2012

fredagsmys på gymmet...

kanske mitt bästa drag på hela dagen! Det var ju helt suveränt!!! Var verkligen inte taggad alls, iallafall inte förrän jag parkerade bilen och såg det varma ljuset som strömmade ut från byggnaden... då började det vända och sedan ja, vände det bara! 30 planerade minuter på löpbandet blev 45 utan större problem... kom in i någon slags andra andning där det iallafall inte kändes vidrigt att springa utan med bara jobbigt... men rätt musik i öronen löser ju det mesta!

Sedan gick jag ner och körde lite styrka... har ju börjat tänka på det där med att ökad muskelmassa ökar basalmetabolismen och ja, det är alltid käckt om den är högre än vad den var tidigare om man vill gå ner i vikt, så jag försöker lyfta lite emellanåt, stärka överkroppen en del. Nu sedan jag kommit in i det så är det faktiskt ganska roligt, även om jag är långt ifrån så strukturerad som jag vet att jag borde vara!

Kan ju innerligt erkänna att jag inte direkt är något fan av fredagar med fredagsmys och allt vad det ska vara... är man singel så är man, då är man allt som oftast ensam på fredagkväll... det är sisådär roligt... så då är det faktiskt helt perfekt att spendera kvällen på gymmet, svettas och känna pulsen liksom. Och när man sedan åker vägen om och handlar så är det sabla lugnt och skönt i affären också! It's a win-win helt enkelt!

Snart ska jag knoppa, ska ju upp imorgon bitti igen!
Hur har din fredagskväll sett ut?!

god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!