fredag 9 november 2012

åh, typiskt!

Igår ringde min kära bror mig och påminde om att det faktiskt är farsdag på söndag... farli' rart! Ännu bättrare var det ju helt klart att han hade en superbra idé på present till den arma fadern som annars aldrig vet vad han skall önska sig... brukar bli antingen whiskey, en bok eller något till golfen... iallafall, i år blir det en grej som är bra, käck och praktiskt... och jag lovade att fixa det idag på lunchen...

Bad min bror att skicka ett sms vid elva-snåret och påminna mig om min lunch-uppgift, för som jag sa, om jag vet att du ska påminna mig så kommer jag komma ihåg att jag ska påminnas... så funkar jag! Men, vid 10:35 var jag så vansinnigt säker på mitt eget minne att jag slängde iväg ett sms till min bror... "Hej! tänkte bara påminna dig om att du skulle påminna mig om att köpa present till pappa! Men eftersom jag kommit ihåg det hittills så behöver jag inte påminnas tror jag! Jag fixar! Pussa prinsen från faster! kram kram"...

Sedan satt vi och åt lunch i godan ro... och jodå, du har redan gissat det... jag glömde av att åka till Allum och fixa den där presenten... så nu får jag göra det nu efter jobbet istället... och jag som hade tänkt åka och träna... fast det hinner jag ju det med... men ändå... det är ju så typiskt... vad är det man brukar säga... huvet under armen och armen i en påse... ja, där har du mig i ett nötskal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!