onsdag 28 november 2012

Novemberlista - dag 28 - 10 saker jag ångrar

Egentligen ska man väl inte ångra någonting?! Så brukar jag försöka tänka... inte ens saker som gått åt pipsvängen totalt försöker jag ångra... eller rättare sagt, jag försöker låta bli att ångra sånt också... eller hur nu det blir...
  • men en sak jag ångrar är att jag inte spenderade mer tid med mina nära och kära som inte längre finns bland oss... att jag tänkte att jag kunde åka och hälsa på en annan dag och inte tog det direkt... och oftare...
  • lite grann ångrar jag att jag föll så hårt innan jag hade mer fakta... och lät mig dras med i något som inte var mitt att dras med i... men har man satt sig i bergochdalbanatåget så kliver man inte av förrän det står still igen... så är det ju!
  • ibland ångrar jag att jag inte själv vågade ta klivet att lämna sådant som varit dömt att misslyckas och istället väntat på att det skall reda sig med tiden...
  • och jo, jag kan ångra att jag inte vågat stå upp mer för mig själv i fler lägen.
  • och kanske att jag ibland är en fegis som inte vågar tro att det ordnar sig även om jag inte vet hur just när jag måste hoppa ut i det okända.
  • jag ångrar att jag inte har mer tid för mina vänner, att dagarna är så fullbokade att det oftast blir att jag får stå över en fika eller promenad med de jag tycker om
  • ...
  • ...
  • ...
  • ...
jag vet, man ska inte ångra något... men vissa saker blir det så med ändå... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!