fredag 16 november 2012

julsånger... när är det okej att börja med dem?!

För ett par veckor sedan hade jag en konversation med en vän om det här med att börja pynta inför julen... hon var redo redan då, stod i startgroparna och laddade... ville inget hellre än få sätta upp julgardiner, lägga fram julgranskulor lite varstans, piffa och pynta helt enkelt... enda anledningen till att hon inte redan hade gjort det var att hennes sambo sagt att hon fick lugna sig i ett par veckor... men isåfall innebär det att hon kan börja pynta i helgen...

jag tycker det är för tidigt, tycker att man kan mysa till hösten ett tag till och ruva lite på julkänslan... men, idag slog den mig plötsligt... längtan efter julsångerna... kan bero på att kören övade julsånger i rummet bredvid när jag var på dräktsömnaden i tisdags... kan bero på att vissa ställen har premiär för julborden redan ikväll... Liseberg öppnar för julsäsongen idag... eller så beror det helt enkelt på att jag fått en idé om att försöka få in lite jullåtar i vår repertoar på vår nästa spelning...

Vad det än är så kan du idag, om du har vägarna förbi, höra mig gå omkring och nynna på Fairytale of New York... och det är inte meningen, jag är ledsen om jag bryter mot någon skriven eller oskriven regel, men den kom liksom bara till mig... "I've got a feeling This year's for me and you So happy Christmas I love you baby  I can see a better time When all our dreams come true"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!