fredag 9 november 2012

Novemberlista - dag 9 - 10 favoritböcker

Oj... denna var skrämmande svår... jag läser pinsamt lite nuförtiden... pinsamt lite... har varken läst Fifty shades of Grey eller någon av Millennium-böckerna... och den sistnämda skall det ju, enligt bokförlaget självt, finnas i i stort sett varje svenskt hushåll... men ja, alltså inte hos mig...

så 10 böcker jag gillar... och dessa kommer utan inbördes ordning

Bridget Jones Dagbok (Helen Fielding) - har läst den flera gånger, skrattar så jag gråter varje gång
På spaning med Bridget Jones (Helen Fielding) - samma som ovan, skrattar så jag gråter!
Mjölkcocktail (Sarah Mlynowski) - en pocket jag köpte med mig på väg till stranden en dag... sedan har den gått runt i flera kompisgäng!
Harry Potter böckerna (J.K Rowling) - läses med fördel på engelska... grymt medryckande och spännande, har de två sista böckerna kvar.
Bono - i samtal med Michka Assayas (Michka Assayas) - älskar den... har tyvärr inte fått tag i den på engelska, tror det skulle göra ännu mer för språket.
U2 - At the end of the world (Bill Flanagan) - grymt bra bok om mitt favoritband. Mitt ex har numera anteckningar i marginalerna och highlightade rader.
PS. Lycka till ikväll (Håkan Hellström) - fantastiskt mysig bok att läsa, man hör liksom hur han berättar sin historia! Luktar gott gör den också!
Böcker av Marian Keyes - Chich-lit när det är som bäst?
Böcker av Jane Green - eller är det dessa som är bäst?
Böckerna av Jean M. Auel - började läsa Grottbjörnens folk som 10-11åring. Sträckläste verkligen  och tyckte det var jättespännande att ta del av stenåldersmänniskornas liv. Denna serien är ju känd för de något tydliga sexscenerna. Tror jag var för ung för att uppfatta dem då... Har bara läst Grottbjörnens folk, Hästarnas Dal och Stäppvandringen... borde alltså ta tag i och läsa även Mammutjägarna, Nionde Grottan och De målade grottornas land...

Så vid närmare eftertanke så har jag ju en hel del att faktiskt läsa... Harry Potter-böckerna (6 och 7) samt tre Jean M. Auel... alla dessa är ju i tegelstensformat verkligen.

Dessutom har jag tänkt att jag ska läsa Jane Austen. tänker att det borde vara något jag skulle tycka om...

Borde kanske åka vägen om en bokhandel redan idag... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!