måndag 12 november 2012

Dagens hissa och dissa

ja, det var vansinnigt länge sedan... igen... jag är kass... egentligen skulle jag kunna hissa, eller framför allt, dissa mig själv... men det är man ju så bra på över lag alltid jämt så jag skippar det... hur kul är det att läsa dessutom??!!

Dagens diss... att jag är godissugen... något så in i h-vete godissugen... knaprar snart sönder min linjal...på riktigt, det är inte mänskligt! Men jag måste farao kunna stå emot... kan inte sabba alla dessa veckorna utan nu, kan inte stå där med skammen att inte ha kunnat stå emot trycket, pressen... suget... Måtte djävulen ta allt smågodis!

Dagens hiss... ShapeUp-appen... min kompass i urskogen... mitt trappräcke i öknen... min bundsförvant och wingman när det blåser hårt... och på tal om blåst, min åksjuketablett i stormen... den är helt fantastisk faktiskt den där appen... den lyckas liksom med ett konststycke jag bara klarat av med hjälp av sträng PT tidigare... den håller mitt matintag i chack... triggar mig att äta som jag ska, nyttigt och balanserat. Grym är den... och enkel!

ja, och som vanligt, enligt tradition och sed, vad vill du hissa och/eller dissa idag?!

2 kommentarer:

  1. Jag dissar mina kunder som inte kan se till att lämna sitt bokföringsmaterial i tid till mej. De låser upp mej i mitt arbete och min planering! Jag hissar att jag ska till stan och jobba imorgon! :-)
    Kram på Dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt bra hiss och diss!!! Folk som inte respekterar andras arbete (som dessutom är för deras egen skull) skall dissas!!! Och roliga jobb och kollegor skall hissas!
      kram kram

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!