söndag 25 november 2012

hmmm... jag och planering...

det går åt helsike med musik kan man säga! Jag har iofs fått gjort en del av dagens sysslor som jag så käckt gjorde en liten lista över i huvudet imorse idag när jag väl behagade att vakna och gå upp...

har tvättat
bäddat om
handlat
slängt skräp
veckohandlat
diskat
vattnat blommorna
lagat mat för veckans luncher
knypplat en smula

men jag har inte röjt i några garderober (vilket jag behöver eftersom jag inte ens har en aning vad som finns i dem längre)... jag har inte satt upp några julgardiner eller planerat julgodis och julbak... inte heller har jag vikt tvätten och lagt in i garderoberna...

men jag har tränat! Ett cykelpass behövde vikarie och det blev jag... och jag ska inte klaga på mina deltagare, alla gillar inte att sjunga och ge respons... men lite vore väl inte för mycket begärt?! Man blir lite "hängande i luften" som instruktör när man knappt får svar på raka ja-frågor! Jag är inte alls van vid det... men men, tränandet sitter ju inte i sången eller svaren... även om jag personligen tycker att det blir roligare när det gör det. Det var en jätteduktig gäng idag, de kämpade på riktigt bra och såg glada och nöjda ut!
"Ja' kan väl int' hjälp ja' ä' blyg heller?!"


Galet gott att ha ett pass på dagar man i vanliga fall inte har pass så det blir en bonusträning... annars skulle jag iofs tränat ändå är ju tanken, men för att tanken ska bli verklighet så krävs det ibland en sån sabla hård spark i baken... lite typ "Hitler, Jesus och ja... gissa den tredje!" fast spark... eller "vitt vin, päron och ja, gissa den tredje!?" och nä det var inte han med hatten!


ja, så egentligen borde jag väl kanske vara nöjd med denna söndagen ändå... nu skall jag raskt återgå till den där knypplingen... blir nog bra det här faktiskt, har fått gjort en liten bit idag... det går inte fort men det går... och det är ju tanken som räknas tänker jag!

2 kommentarer:

  1. TACK för att du får mig att skratta högt på jobbet.
    /A-K

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, vassego!!! Gissar att det bara är du och jag som förstår det där vitt vin och päronskämtet... men det gör ju inget! Är nog nästan glad om ingen annan förstår det!
      kram!

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!