tisdag 27 november 2012

Novemberlista - dag 27 - 10 saker jag önskar att jag kunde förändra

tjenare... vilken lista! ska man tänka i det stora eller det lilla?!

Tänka fixa världsfred, botemedel mot cancer och andra jävliga sjukdomar, göra att alla människor blev snälla, stoppa torkan och svälten i Afrika, rädda världens barn, få tillbaks folk som gått bort alldeles för tidigt... tänk va bra det hade varit om alla fick leva i Kamomilla Stad typ, där till och med tjuvarna är snälla... och spårvagnskonduktören säger "ta en kaka till!"

eller skall man önska att man kunde verka i det lilla??... önska sig en annan vardag, det där huset på landet som jag drömmer om (och som fortfarande inte verkar vara sålt...), en perfekt kropp, två glada barn, en vovve och ja, evig lycka till mig, min familj och mina vänner...

Om man bara tänker lite rakt ut... mindmappar... brainstormar... så önskar jag att;
 - jag kunde göra allt jag vill
 - dygnet hade fler timmar så man hann med mer
 - jag vore nöjd med vad jag har
 - kunde sluta oroa mig för hur saker skall bli
 - någon jag tycker om kunde ta sitt förnuft till fånga (eftersom jag verkar okapabel till förnufttillfångatagandet... skulle ju kunna önska mig bättre skills i just det iofs, men det vill jag ju inte!)

Sedär ja, en massa mer saker än 10... OM man räknar allt... man får räkna hur man vill... jag har säkert en massa mer saker jag önskar att jag kan förändra... många fler mindre ego... många fler mer ego... ibland är jag inte ens säker på att jag förstått innebörden med den här listan... man får tolka den som man vill känner jag...

Du då?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!