torsdag 29 november 2012

Pepparkaksdeg tjugotolv

ja, jag satte ju den igår, blev lite förvånad över att den smakade så mycket... brukar tycka att den är mild... antingen är det jag som är känslig för smaker just nu... det är jag ibland, när det är lite mycket omkring mig.... eller så har jag läst fel i receptet... gör alltid dubbel sats... och man vill ju göra som man alltid har gjort!

Hur som helst, när jag stod där och rörde om i den stora bunken igår kväll, närmare midnatt än inte, för ja, det är också, av någon outgrundad anledning en tradition jag har... pepparkaksdegen sätts sent... egentligen är det inte alls av någon outgrundad anledning... anledningen är den enkla att jag typ aldrig är hemma tidigt på kvällarna... då får det bli sent! Men iallafall... när jag stod där och rörde runt i den stora bunken så kom jag på att det ju skall bakas ut också... HELA degen... exkl. lite svinn...

Och när jag står där, med närapåkramp i armen av allt rörande och tillika närapåkramp i huvudet vid blotta tanken på allt utbakande och liksom börjar ångra mig så kom jag på att jag förra året trillade över ett vansinnigt gott recept på skånska pepparkakor som man gör av överbliven pepparkaksdeg... så nu känns det bra igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!