måndag 5 november 2012

Att justera sätet efter jackan...

Det är det nya nu... den nya varianten på "vända kappan efter vinden"... min älskade parkas med dunfoder är verkligen något av det bästa jag vet... i slutet på sommaren börjar jag längta till den dag då det är befogat att dra i dunfodret och liksom känna hur den kramar om hela kroppen på en när man tar den på sig... ljuvliga jacka! Genialt drag av den som kom på det där med dunfoder... än mer genialt att göra den så fluffigt packad med dun att det blir som en omfamning! Man kan inte annat än älska en sådan jacka... att skiljas från den på vårkanten är som att dö en smula!

Jag satte i det där dunfodret i helgen... och vips måste jag flytta bak sätet i bilen ett eller två snäpp... annars sitter jag med näsan i ratten typ! Men det gör jag så gärna! Det enda jobbiga med den är att man blir lite som en elefant i en porslinsaffär, bokstavligt talat, snabel och allt liksom... men det är bara att undvika trånga porslinsaffärer i några månader!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!