måndag 23 januari 2012

utmaning från öra till öra!

Eller som hon själv uttryckte det, "ett gott skratt förlänger livet!"... jag hittade utmaningen hos Västgötskan som i sin tur hade hittat den hos Suzan... eftersom det ligger helt i linje med min valda profil som instruktör (en favoritfras från IHM-tiden, att saker ligger helt i linje med en vald profil alltså, inte instruerandet) så kan jag ju knappast göra annat än att, med glädje, haka på!





Om man ska tro på de vetenskapliga rönen om att ett leende frigör lika mycket serotonin som 2000 chokladbitar så ja, du förstår ju, jag behöver inte äta choklad på väldigt länge nu! Och det är faktiskt så, att om man ler så tror snart kroppen att du är glad även om du kanske inte är det och man blir lite gladare bara för att man tror att man är gladare än vad man är... hängde du inte med? Testa, ställ dig framför spegeln eller web-kameran och fånle en stund... kommer kännas jättebra! Man BEHÖVER ju inte visa alla sina bilder... om man nu inte vill... eller har någon konstig böjelse för att visa knäppa bilder på sig själv (uppenbarligen... självdiagnostiserar hej vilt här!!!)... men GLAD, det är jag! 

8 kommentarer:

  1. Oj oj oj, vad leenden! Nu behöver du inte äta choklad förrän 2013... Ha ha! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så mer till mig alltså... :-D

      Radera
    2. haha, ja, då kanske det finns en chans att jag når beach2013-vikten! Absolut, du får all min choklad om du vill ha den! =)

      Radera
  2. Svar
    1. Tack! Ja, en jäkla massa iallafall! Kunde liksom inte hindra mig från dem... varför är det så? =D

      Radera
  3. Leenden smittar! Så imorgon är det jag som ler! Och fotar det.

    PS. Jag hade bestämt från början att jag bara fick ta fem knäck, därför blev det så.. ja jag har karaktär, när jag vill. :-)

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!