söndag 15 januari 2012

mixelimixingsa

japp, det är passbygge på G... 45min cykel... egentligen ett riktigt roligt moment i instruerandet, men samtidigt lite läskigt... ska de tycka om det? Inte för att jag någonsin egentligen fått några klagomål på mina passupplägg, tvärt om... men ändå... det är lite sådär som att laga en trerätters middag till 30 pers och hoppas att de tycker om det! Helst så mycket att de vill  äta samma middag nästa vecka igen, och veckan efter det, och kanske veckan efter det också...

Någonstans är det ju så att man får förtroendet att förvalta 30 personers liv i 45min... man slarvar inte med den uppgiften då... man ser till att man är genomtänkt och har en plan... jag tycker iallafall att man gör så... av respekt för sina deltagare och sig själv... hade jag kommit till ett pass idag där instruktören var helt oförberedd och inte hade gjort i ordning sitt pass och hade en klar struktur så hade jag nog tackat för mig och gått därifrån... så jäkla svårt är det liksom inte... visst, det tar några timmar, det gör det, men det är ju en del i det hela!

Så här kommer iallafall passet att se ut... eller det är så jag vill att pulsen skall ligga ungefär...


En uppvärmning på 8-9 min, följt av tre arbetsetapper, de första två 7-8min långa, efter varje sådan kommer en återhämtning på 1,5min och sedan avslutar vi med en finaletapp på 10min, tadaaaaaa, innan återhämtning och stretch.

Tempot kommer att vara ganska högt, har ingen direkt långsam låt i detta passet faktiskt, men det finns en tanke med det också. Jag vill att vi jobbar med konditionen först och främst, inte muskulär benträning i någon form av kombinerad styrketräning så därför vill jag ha upp kadensen (tempot) till 80-90 och i något fall även 100 RPM. Vill ju inte att benen ska säga "stopp och belägg!!!" innan konditionen gör det liksom!

Och du, du vet väl att om du vill (kanske är enklast också om du befinner dig i Gbg-området) vara med på en klass någon gång så är det bara att säga till!!! Tiderna jag kör står till höger, ovanför "sidor"... eller under bloggprofilen... du hittar nog!

Nu ska det sovas! natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!