fredag 27 januari 2012

lite konstigt är det...

... tycker jag iallafall... att jag på vardagar envisas med att sitta uppe och trotsa sömnen och vettiga gå-och-lägga-sig-tider till den milda grad att jag är som en levande död på morgonen när jag ska upp... och så kommer helgen och då är jag på väg att gå och lägga mig redan vid halv tio... när jag faktiskt kan unna mig att vara uppe lite längre, då är det inte alls lika intressant...

så nu har jag bestämt mig för att inte gå och lägga mig än på ett tag, fastän jag egentligen tycker det vore en bra idé... men samtidigt, mitt i att jag tycker att det vore en bra idé så orkar jag inte riktigt med den där svängen av att jag vaknar efter några timmar och tror mig ha sovit klart... det gör jag nämligen ofta om jag somnar tidigt... somnar jag sent så gör jag det ofta också, vaknar alltså, men då närmare tiden då jag ska gå upp så det känns inte lite jobbigt på något konstigt vis...

iallafall, för att fördriva tiden en smula... och för att det behövdes och man faktiskt inte alltid måste skjuta upp till morgondagen så har jag spenderat senaste delen av fredagskvällen med att diska... och inte nog med att det blev rent och snyggt i köket, jag fryser inte alls lika mycket längre efter att ha stått en stund med händerna i skållhett vatten! It is a sad little life I lead, I know...

tror nästan jag diskade rent mig från all choklad också... eller det gjorde jag inte, det vet jag, för den gör sig påmind genom att göra mig en smula illamående... mörk choklad har den effekten på mig... man skulle kunna tro att det skulle avskräcka mig från att äta just mörk choklad då... men nä... den kopplingen har inte gjorts än tydligen... som sagt, lite konstigt det där!

Men, en bra grej! jag har köpt hjälm idag! Ja, det lär ju behövas när jag ska åka snowboard... eller vurpa snowboard... så jodå, en svart hjälm blev det! Tänkte köpt goggles också, men de jag hittade, och som jag trodde var ganska prisvärda visade sig vara raka motsatsen... eller jag tycker det iallafall... jag behöver ju liksom inga hightechsuperduperdunderflashiga grejer för miljardersmiljarder... goggles, ryggplatta och handledsskydd står alltså fortfarande på "att-köpa-listan"... och jag kan meddela för dig som inte redan är insatt att it's a jungle out there!!!

Eller som man skulle kunna säga: "Hold your horses and put your helmet on!"... Fast varför man skulle säga så vet jag inte riktigt... men det finns säkert tillfällen det är ypperligt passande... men nä, nu tror jag vi tar en sång istället...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!