lördag 28 januari 2012

ja vs. nej eller tvärt om...

Har jag packat? - Nej
Borde jag packa? - Ja

Har jag handlat? - Nej
Borde jag handla - Ja

en helt omöjlig ekvation om jag inte tar mig i kragen och gör något... men jag har ingen lust... jag sitter så gott i soffan ju... ska inte åka förrän 9:45 imorgon typ... det är gott om tid tänker jag... men det är det ju inte... det kommer jag ju också bli varse, imorgon, om jag inte packar och handlar idag... eller iallafall packar idag och svänger förbi och handlar lite snabbt imorgon... måste köpa proteinbars och nötter... fixar inte allt mäss-traskande utan sånt där... allt som finns på mässor är ju alltid lika kolhydratsladdat som himlen är blå en strålande sommardag i juni liksom!

För visst, jag kanske inte kommer kunna hålla mig strikt de kommande tre dagarna, men jag kan ju för bövelen försöka! Fast inte nu tydligen, nu kan jag inte försöka... nu är klockan strax efter nio och jag funderar starkt på om inte tant ska gå och lägga sig... själva nerläggandet av saker man ska ha med sig tar ju ingen tid... planera det man ska ha med sig tar lite tid, det kan jag göra innan jag somnar... nedläggandet i resväskan gör jag nog imorgon ändåså...

jag vet, jag är som en groda utan ben... hopplös... men rätt så go ändå... som fransmännen skulle sagt... mais oui!!!

3 kommentarer:

  1. Tänk vad mycket du hade hunnit packa om du inte hade bloggat...? (Kastar sten i glashus)! Hihi! ;-)

    SvaraRadera
  2. Känner igen den där förlamningen.... Slutar alltid med att jag blir förbannad på mig själv... ;)))
    Upp och hoppa, snygging!

    SvaraRadera
  3. jag gissar att du packar nu!? ;)

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!