lördag 28 januari 2012

måste klargöra en sak bara...

efter både omfattande, dock väldigt lokal, marknadsundersökning samt vetenskapligt test, känner jag nu att jag har såpass på fötter att jag kan hävda å det bestämdaste (ja, typ med både hängslen, livrem och någon som står bakom och håller upp byxorna utifallomatt, ungefär så) att jag tycker att Marabou Premium Sea salt & Pecan är sådär god... inte helt alltigenom äcklig, men heller inget jag behöver köpa igen...


tycker det går finemang det här!!! Nu har jag två sorter som jag liksom vet att jag inte är så förtjust i!!! 86% och Sea salt & Pecan... fast innan så trodde jag ju mig inte gilla någon... så på det hela taget så har det kanske först gått katastrofalt utför men nu är jag, sakta men säkert på väg tillbaka... typ...

Nu är ju inte jag så jätteinsatt, men är det dessa, som är på bilden ovan, som finns av Marabou Premium (vet att det finns andra också, men Lindts tex. den jag tyckte skulle vara trivsam, den var bara med 41% choklad i... men med blåbär... blev lite sugen att testa ändå, men vågar inte om "dietpolisen" skulle dyka upp... eller rättare sagt, mitt dåliga samvete satte stopp där faktiskt! Det är jag lite nöjd över!)

Isåfall är det ju ren choklad 70%, 86%, Pistach, Mint, Sea Salt & Pecan, Lemon, Orange samt Raspberry...  om man nu ska hålla sig till tunna kakor utan allt för mycket smafs... och då är det nog bara mint, orange och raspberry som jag kan ana är något för mig... har inte testat Lemon och Pistachio iofs... man ska inte ropa hej... men jag är ju glad om det inte är allt för många som lockar gomseglet till att fastna i vinkelvolten helt klert!


5 kommentarer:

  1. Ja, apelsinvarianten är en av mina favoriter också. Det är förbannat god att göra glass av tex. Eller kladdkaka men det får man ju inte äta :P

    Men glass kan man göra med ganska gott resultat med Sukrin istället för socker. Fördelen är bland annat att man inte äter för mycket på grund av risken för halsbränna...

    Kram!

    SvaraRadera
  2. åh, glass... fast om jag struntar i risken att må illa av mörk choklad så lär jag ju strunta i risken för halsbränna också... men tanken är god!

    Hur gör man??? =)
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inget recept utan brukar göra lite som jag tycker, men leta upp ett vanligt recpt på glass och byt ut sockret mot sukrin. Kan funka utan sötning också om man smaksätter med choklad. Och en glassmaskin är bra att ha också, även om det funkar utan också :)

      Radera
  3. Har precis köpt två för 29 på Skafferiet. Tror att sortimentet är det du radade upp..
    Apelsin var okej men Mint är ju den absoluta favoriten. Förbannat god. Hallon tycker jag smakar lite parfym och resten har jag inte provat.
    /A-K

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, mint är nog min favorit nu... får låta bli att köpa den helt enkelt... =) Jag gillar ju sånt där artificiellt godis... så det är ju inte alls konstigt att jag gillar hallon...men men, det är ju bara bra om man inte inser att man gillar för många... för mycket! =)

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!