lördag 28 januari 2012

en liten lista om mig... för ovanligheten skull

hittade den hos Dobre Futro... den där mysiga bloggen som skrivs av mamman till den urgulliga lilla tösen med påsklämma i håret du vet...

Nämn något som gjorde dig glad igår: att mamma följde med mig till Ikea och hjälpte mig att fixa lite fina blommor hemma.

Vad gjorde du kl 08 i morse? sov

Vad gjorde du för 15 min sedan? Hämtade tvätten i tvättstugan och la den i ena fåtöljen... fattar inte varför jag alltid lägger den där istället för att lägga in den i garderoben direkt...

Det sista du sa högt? Men hur lång tid ska det ta?! till tvättmaskinen när den fortfarande, efter flera minuter visade att det var tre minuter kvar på tvättiden...

Det senaste någon sa till dig: "vi hörs imorgon, hej då!" när jag pratade med mamma i telefon

Vad har du druckit idag? Vatten, coca cola light, loka vatten krusbär

Vad var det senaste du åt? Marabou premium mint

Vad var det senaste du köpte? blommor och en glasgrej på Ikea

Vad är det för färg på din ytterdörr? vit

Vad är det för väder hos dig nu? mörkt, kallt och lite blåsigt

Godaste glassmaken? Ben & Jerrys Chocolate Chip & cookie Dough, eller Half baked... fast alla sorbeter går bra med!

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja, eller hoppas kanske... 

Sover du tungt? ganska

Drömmer du mardrömmar? ibland... otäckt fenomen det där...

Favoritklädsel? 3/4tights, sport-bh och träningslinne... på mina pass känner jag mig alltid rätt!

Favoritlåt just nu? "Det är så jag säger det" med Håkan Hellström.

Vad ser du om du tittar till höger? fönstret, ett par övervintrande orkideer med torra blommor som skräpar och en lampa...



Vad gör dig glad just nu? doftljus och att Mike Vogel är med i filmen jag kollar på ( Systrar i jeans)

Vad ska du göra härnäst? borde ju skriva packa... borde verkligen packa... alltså inte bara skriva det!

Höger el vänsterhänt? Höger

Humör just nu? trött och lite frusen

Favoritgodis? Jelly Belly jelly beans





Kläder just nu? Svart overall från Zara... typ underställ... och en marinblå mössa med vita ränder... och rosa raggsockar... jag är görsnygg!

Sommarplaner? det är ju långt kvar till sommaren och massor av planer som skall sättas i verket innan dess... två seriösa försök att bryta benen tex... men eventuellt, om det blir fler bra artister så kan det hända att det blir Peace&Love med ett gött gäng

Hur många kuddar sover du med?  två

Morgon- eller nattmänniska? åh, jag vet inte riktigt, eller jo, det måste ju vara så att jag är kvälls/natt-människa, men jag gillar att vara uppe riktigt tidigt på morgonen också, om jag är utsövd.

Vad är viktigast för dig? utveckling

Är du kittlig? massvis... 

Snarkar du? kanske, men det vet jag ju inte för jag sover ju isåfall!

Stjärntecken? Våg

Äckligaste insekten? tycker det mesta som är litet och kryper är äckligt

Stökigt el välstädat? tycker självklart bäst om att ha det välstädat, men det blir sällan så!


Vad längtar du mest efter just nu? mina vänner och en riktigt härlig utekväll, och schweinshaxe... det sista blir det förhoppningsvis till middag redan imorgon kväll


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!