torsdag 5 januari 2012

2011 får stå till svars


Ibland när jag behöver fylla på det estetiska förrådet så smiter jag in hos Rebbey's Photography och förundras över de vackra bilderna hon tar och texterna... En riktig talang med kameran är vad hon är! En dag när jag gjorde så, för inte alls länge sedan så trillade jag över den här listan... som jag sagt tidigare... jag älskar listor... just denna handlar dessutom, lite lägligt, om det gångna året... jag kunde självklart inte låta bli! Och det tycker jag såklart inte att du ska göra heller!

Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Massor!!! Varit på festival
, varit i Indien, åkt snowboard och ätit Isterband... det största blir ju självklart att jag blev faster till sötaste hjärtegrynet!






Höll du några av dina nyårslöften?
Minns inte om jag hade några förra året... tror inte jag orkade ge mig några krav då... förutom att ta mig uppåt och framåt kanske... DET har jag gjort!

Dog någon som stod dig nära?
Nä, inte i 2011, ja förutom min katt då... men det räckte bra med sorg som det var... däremot har jag vänner som mist nära... det är svårt att veta vad man ska säga, hur man ska vara och ja, allt det där. Helst skulle man ju bara vilja laga allt, ta bort allt det onda... men det är ju svårt... tror det gäller att som vän bara finnas där, inte ta över någons sorg utan låta den bero och inte ignorera den.

Vilket datum kommer du alltid att minnas?
10 maj, den dagen världen blev ett litet hjärtegryn rikare... jag har många hjärtegryn som berikade vår värld detta året, 2011 var verkligen en babyboom i min vänkrets! 

Vilket var ditt största misstag?
Att jag inte tagit för mig mer... att jag fegat ur en massa, trott att jag inte varit redo och inte vågat testa vingarna... fega flickor får inte kyssa snygga pojkar... skriver hon, vis av erfarenhet!

Vilket var ditt bästa inköp?
Resan till Hemsedal över Valborg samt biljetten till Peace&Love i Borlänge... och jo, minitripen till Slussens pensionat också... a small step for man... a giant leap for me... typ!

I övrigt måste det ha varit min stora svarta kofta... den har jag med mig överallt! Samt min fina, vita, stora tröja med blå ränder... älskar den... och min dunderbästaste Peak-parkas... älskar min stora goa jacka som kramas när man tar den på sig!!!


Och mina Håkan-skivor såklart!!! Spelas varje dag!


Vad spenderade du mest pengar på?
Kan det ha varit skor kanske? Iallafall så köpte jag galet många par i somras... tvåsiffrigt antal... borde ju skämmas, men det tänker jag inte göra! (bilderna nedan är bara ett axplock...) Fast självklart var det inte skor... det måste ha varit något trist som mat och räkningar... men det blir ju så trist bild på en bunt kuvert!







Vad gjorde dig riktigt glad?
Hjärtegrynet och alla andra bebisar som kikade fram, mina föräldrars val att skaffa hund igen, all fin kontakt med fina vännerna, att få förtroendet att vara med och renovera ett gammalt tak med goda vänner.

Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2011?
Håkan Hellström... såklart! Detta var året jag upptäckte honom på riktigt... det var första gången jag gick på en HH-konsert... och eftersom den var så bra så blev det två till... det var även 2011 jag såg Bob Dylan och Bob Geldof... 

Blev du kär?
Inte på allvar... lite gamla känslor kan hända bubblade upp där någon gång... men det är nog som han säger den gode Håkan " den här gången krävs det mer, innan jag öppnar armarna, förlorar mig och känslorna faller fritt"

Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nä, det var redan klart sedan årets början tror jag! 

Vilken var den bästa boken du läst under året?


detta är ju nästan pinsamt... jag läser väldigt lite böcker nuförtiden... förr slukade jag böcker men nu när jag går och lägger mig är fokus bara på att sova... men jag läste självklart HH-boken "Lycka till ikväll!" och så läste jag om Mia Skäringers "Dyngkåt och hur helig som helst" den är ju galet bra!




Vilken var din största musikaliska upptäckt?

Åh, det var många... men jag måste nog ändå säga Håkan Hellström... det var liksom i år det tände till på riktigt, bortom alla gränser så att säga!

Vad gjorde du på din födelsedag?

Inget speciellt, eller jo, hade pass och jobbade... firade helgen efter istället... men har man fyllt 27år 5 gånger tidigare så blir det ju inte så speciellt den sjätte gången!

Hur skulle du beskriva din klädstil?


Randig... lexington-tantig ibland... tonårig ibland i jeans-shorts och bikinitop... det svänger kan man säga!









Vad fick dig att må bra?
Mina fina vänner, musik och att skriva

Vilken kändis var du mest sugen på?
behöver jag svara på det?

Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Antagligen massor... vågat mer hade varit en sådan grej...men samtidigt så är det nog så att man vågar så mycket som man bör... Antagligen hade jag kunnat vara en mycket bättre vän i många lägen också, haft mer ork och ja, allt sånt där man ska...

4 kommentarer:

  1. Antar att kändisen du varit mest sugen på är HH men känner jag dig rätt kan det lika väl vara Bono...
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. F - Tack!

    Anna-Karin - HH... Bono är för gammal för sånt... däremot en massa rödvin och låååånga diskussioner mer honom, DET är jag sugen på... men det skulle nästan kunna vara med vem som... tror rödvinet lockar mest... =)

    SvaraRadera
  3. Vackra fina fina du!!!!!
    Åh...tänk att du kom ihåg mig, att jag inte var glömd, dina ord betyder massor och de gjorde mig så glad!!
    Riktigt glad!!!!
    Har ju massor att läsa ikapp nu ju...

    :-)

    Kram

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!