lördag 21 januari 2012

Att skämmas för en god sak

ja, jag skrev ju det igår, att jag idag kanske skulle göra något jag skulle få skämmas över... och jodå, jag sitter och skäms lite... men struntar ganska rejält i det egentligen... stolthet går ju som sagt före undergång och under vill jag inte gå... jag vill ju iofs gå ner... det gör jag inte av denna dagens bravader... men heller inte upp antagligen... kanske stannar min, hittills moderata nedgångstakt av en smula... men det känns inte som om det är någon större fara på taket för det...

vad kan det va??? Vad kan det va???


haha, javisst, en candycocktail!

Jo, jag vet, det blir inte mindre fel för att jag hällde upp det i ett glas... eller mer rätt heller för den delen... men oh så gott det var... första godiset (förutom äcklig megamörk choklad) sedan jul... du förstår ju att jag äter med andakt!

Imorgon är en annan dag (som Christer Björkman skulle skvalat fram om han fick... det får han inte, inte i min blogg), imorgon drar vi åt svångremmen igen och är strikta och skärpta!

Du är vad du äter... isåfall är jag idag en jelly bean (tyvärr inte originalet, men de jag tycker näst bäst om)... vad skulle du vara för något? Särskilt om du fick välja en godis...

13 kommentarer:

  1. Helt klart en Riesen!!!
    Vill du läsa om pinsamt, kika in hos mig... :-P

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, jag satte ju nästan jellybeansen i halsen!!! Stackare!!!

      Radera
  2. Skulle nog vara en sur colanapp eller en marabou mintchoklad 70%

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sura colanappar är goda!! Mintchokladen har jag inte testat... får kanske ta och göra det! =)

      Radera
  3. jag är nog en vårrulle idag :P fast jag har snaskat jag med, så polly blir jag trots allt :)
    men candycocktail tyckte jag var en bra grej. Inte för mycket och så fint!

    SvaraRadera
  4. Åh va glad jag blir av att höra att du ÅT pollysarna ändå... alla hoppas jag... tror inte smaken gör sig i baken, typ... =) Ja, candycocktail va ett litet käckt påfund...blev lagom lite... nu blir det inga fler cocktails på ett tag, svångrem PÅ! =)

    SvaraRadera
  5. Lämnar lite tassavtryck i natten när jag ändå kikar in på den fina bloggen din :)

    -----------------
    ..::Fotobloggen om vikt och träning utan dieter eller gym::..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va trevligt! Välkommen!! och välkommen åter!

      Radera
  6. Kan man bara välja en.....?
    Jag är liksom en blandning av salta bomber, brejk, vingummi, mintchoklad, bumlingar och inte minst bridgeblandning...
    Och det var bara de favoriterna som dök upp först i huvet!
    Usch och fy på mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, du är söt! Mitt hjärta, du får välja vad du vill!!! Ska man kanske kalla dig "karamellkungen-prao"? Nej nej, inte usch och fy!!! Det var väl gott??? Nya tag imorgon (eller idag, beror ju på hur mycket godis du har kvar!)

      Radera
    2. Jag har faktiskt nästan allt kvar tyvärr..tröttnade efter en si så där 4-5 karameller igår, ja så nu finns de ju kvar i lådan och jag nästan hör dem skrika: - Ät upp mig!!!
      Men jag skiter i det och gör köttbullar i tomatsås med blomkålsmos i stället!
      Puss

      Radera
    3. haha, det där "Ät upp mig!!!" skrikandet har jag eliminerat genom att äta upp allt på en gång... så äter jag det inte en annan dag! Käckt ser du! Hoppas blomkålsmoset blev bra, ja köttbullarna och tomatsåsen också!
      Puss!

      Radera
  7. Jag är nog en salt Ferraribil. Så goa! Sen jag började med nån slags diet (typ GI) är jag väldigt saltsugen.
    /Anna-Karin

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!