söndag 15 januari 2012

Soft söndag

vaknade sent idag... strax innan halv tolv... så jäkla gött att få sova så länge! hade det inte varit för att jag vet att jag blir helt avtrubbad resten av dagen så hade jag nog inte gått upp alls... men man är ju ändå en smula vuxen... sägs det... så upp, ta hand om gårdagens disk och äta frukost.

Ut på promenad i det perfekta promenadvädret, varken för kallt eller för varmt, ljust men utan solen i ögonen... det enda jag har att klaga på är att min ländrygg börjar protestera ganska snabbt... förstår inte riktigt varför... kan nog vara så att den här kroppen behöver gå och få sig en massage eller två framgent...


Eller så behöver jag gå mer, oftare och längre... förr gick vi jämt... 90min nästan varje vardagsmorgon... oftast ett par gånger på helgen också... fantastiskt bra träning... ska bara komma igång igen med det också... ett väldigt bra sätt att komma igång på är att använda funbeat-appen på iphone (tror även det finns till smartphone)... starta den innan man går ut, och stoppa när man kommer hem, då får man full koll på hur långt man gått och hur länge. fabulöst!


stundom är jag en pryltönt... gillar att hålla koll på sånt där... för mig funkar det att motivera mig att fortsätta... att få den där stapeln i diagrammet att bli högre... att slå förra månadens stapel och prestera mer... funkar det så funkar det och då är det ju jättebra!


Som synes blir det inte alltid som man tänkkt sig... månaderna blir som de blir... ibland galet mycket träning, ibland lite mindra... men det är ändå skönt att kunna gå tillbaka... jag skriver ofta något om varje  pass också... även det är bra för mig, då vet jag ju om det är något jag behöver fokusera på framöver eller så!

Strax är tvätten klar... bara det tråkiga kvar... hänga upp i torkskåpet... värsta momentet... eller nä, det värsta momentet är när man ska vika ihop tvätten igen och sedan placera den på rätt plats i garderoben...

kvällen blir lugn, ska mixa pass... har lovat måndagsgänget ett nytt pass... självklart ska de få det! så fram med fantasin och bolla låtar, upplägg och passprofil ska jag göra nu... får se vad det kan komma att bli av det. Har du någon favoritlåt att träna till? Någon du peppar igång till varje gång den dyker upp?

4 kommentarer:

  1. upphängningsmomentet är fasen det värsta tycker jag...:P
    Men du, svar: det var INTE svårt att göra bagels! jag trodde det skulle gå åt skogen men det kletade inte, dom får inte upp utan det bara gick skitbra och var väldigt enkelt - jag rekommenderar för tusan så goda de blev!
    Och mössan har jag köpt på loppis för en tia eller om dt var en tjuga, i somras, av en tant I love it! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va roligt! Ska våga testa någon gång!!!
      Synd med mössan...att det inte var en som de stickar på hemslöjdsgården eller så, då hade du fått ett uppdrag av mig! den är vansinnigt fin! Ett riktigt kap du gjorde där kan man säga! =)

      Radera
  2. Jag är också en pryltönt och siffernörd. Särskilt vad gäller löpningen. Tycker det är grymt motiverande att kunna kolla tillbaka och se förbättringar och tempo och längd osv.. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det roligt att kunna hålla koll! Vad använder du för program? =)

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!